KAMPAŇ 12/14

Kampaň mesiaca december: Ako išla značka Tatratea do sveta s globálnou kampaňou

Hodnotenie: 3,2 / 5 bodov
Zadávateľ: Karloff
PR Agentúra: Triad Advertising

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

Vianočný benefičný koncert

Kampaň mesiaca december: Ako išla značka Tatratea do sveta s globálnou kampaňou

Hodnotenie: 3,1 / 5 bodov

Zadávateľ: Nadácia Úsmev ako dar
Agentúra: Respect APP


3. miesto

Nová agentúra, vianočná kampaň

Kampaň mesiaca december: Ako išla značka Tatratea do sveta s globálnou kampaňou

Hodnotenie: 2,3 / 5 bodov

Zadávateľ: Pohoda Festival
Agentúra: Wiktor Leo Burnett


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

OUTDOOR

Ako išla značka Tatratea do sveta s globálnou kampaňou

Posledný mesiac uplynulého roka v ankete týždenníka TREND a servera Mediálne.sk zažiarila elegancia a jednoduchosť obohatená o ľudové prvky. Reč je o poslednej komunikácii spoločnosti Karloff, ktorú pripravila v spolupráci s reklamnou agentúrou Triad Advertising pre svoju vlajkovú loď Tatratea.

Cieľ kampane bol jednoznačný – vytvoriť platformu, ktorá bude fungovať na globálnom trhu, a zároveň zvýši povedomie o značke prostredníctvom emócií. Karloff zabalil v kampani produkt pod čierne rúško tajomstva a do popredia vystavil symbol „T“ – jednoduché a zároveň dominantné logo vytvorené z prvkov inšpirovaných tradičným rezbárstvom, ľudovým šperkárstvom a ďalšími remeslami.

S komunikačným konceptom plánuje značka osloviť spotrebiteľov na viac ako desiatich svetových trhoch. Na kreatíve a stratégii pracuje slovenský Triad Advertising a následne ju preberajú partneri v Maďarsku, Českej republike, Nemecku, Poľsku, Rakúsku, Rumunsku, Švajčiarsku, Rusku a v Spojených štátoch.

Kampaň mesiaca december: Ako išla značka Tatratea do sveta s globálnou kampaňou

Zdroj: Triad Advertising

Celá kampaň je postavená na spojení „Ťažko povedať. Je to vec srdca.“ Tvorcovia sa pri príprave konceptu okrem snahy zvýšiť povedomie o značke zamerali aj na emócie, keďže predošlá komunikácia Tatratea prebiehala len na produktovej úrovni. „Chceme ľudí presvedčiť, že Tatratea môže byť vecou aj ich srdca,“ vysvetľuje agentúra Triad Advertising.

Inšpiráciou pri tvorbe kampaní bola pre ľudí z agentúry práve návšteva liehovaru spojená s ochutnávkou. Kampaň naštartovala dlhodobý koncept, ktorý značka plánuje rozvíjať v nasledujúcom období. V súčasnosti Karloff zaznamenáva nárast predaja svojho produktu každoročne o 10 percent a aktuálne vyváža do viac ako 10 krajín.

Tatratea spustil svoju medzinárodnú kampaň na sociálnych sieťach a zároveň značka predstavila aj nový web, ktorý komunikuje celé pozadie vzniku produktu – od jeho počiatkov, inšpirácie pre jeho vznik, opisuje proces výroby či spôsob samotnej komunikácie.

„Na to, aby mohol mať Tatratea úplne globálny charakter, potreboval produkt vlastnú webovú stránku, ktorá bude len a len jeho. A tak prišla v roku 2014 spolupráca s kreatívnou agentúrou Triad Advertising. Vytvorili sme globálny web, dostupný vo viacerých jazykoch a postupne zaviedli tento koncept aj na sociálne siete,“ uvádza značka.

Súčasťou nového webu je vyše minútové brandové video, ktoré vzniklo v dielni produkčnej spoločnosti Playground13. Prostredníctvom videa sa značka snaží divákom odhaliť celý význam a pôvod nového claimu. Aj tu je v popredí logo, ktoré v sebe ukrýva solárne symboly kolobehu života, symbol lásky, šťastia, plodnosti a zároveň mužský a ženský princíp.

Triad Advertising pre značku tvorí kreatívne koncepty pre nadlinkovú a rovnako aj podlinkovú komunikáciu.

Vizitka tvorcov

Peter Baslík z Triad Advertising

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?

Neviem, či to bol môj dreamjob, ale asi mi to bolo súdené. A ešte stále ma to baví. Takže je asi dobré, že to robím.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Od ľudí okolo mňa, od svojich detí, z hudby... čo príde.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Dlhoročný komunikačný koncept Svetové slovenské pivo pre Zlatý Bažant.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Príliš veľa času trávim pozeraním na obrazovku.

Dokážete sa na reklamu pozerať okom spotrebiteľa?

Určite áno. Inak by som nemohol robiť, to čo robím.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Nový telefón.

Čo robíte, keď nepracujete?

Domáce úlohy s deťmi.