1. Zimička už prišla – Vagus

Kampaň občianskeho združenia Vagus vznikla s cieľom ukázať verejnosti, že zimu vníma každý inak. Zámerom bolo upozorniť na fakt, že toto obdobie je najťažším pre ľudí bez domova, ktorým Vagus pomáha. Súčasťou konceptu sú aj spot a mikrodokument, v ktorých vystupujú skutoční klienti Vagusu. V hlavnom spote bola použitá tradičná riekanka o zime, ktorá dostala v kontexte kampane úplne iný rozmer. V ňom zima nie je čarovnou rozprávkou a splneným snom, ale priam nočnou morou. Viac informácií.

2. Neprespite MS juniorov – SZĽH

Koncom decembra sa tradične konali Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji do 20 rokov. Ani na tentoraz na nich nechýbali Slováci. Keďže sa konali v kanadskom Vancouveri, zápasy sa, tiež tradične, vysielali v neskorých hodinách. Slovenský zväz ľadového hokeja (SZĽH) sa preto v kampani rozhodol „uspávať“ Slovákov počas dňa, aby boli „fit“ na sledovanie nočných zápasov. Kampaň odštartovala na bilbordoch a jej nosná časť sa odohrala vo Fun rádiu. V 30-sekundových spotoch v rádiu a reťazci Kaufland fanúšikov „uspávali“ aj moderátori rádia minútovými hokejovými uspávankami. Naspievala ich speváčka Katka Koščová. Viac informácií.

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: SZĽH

3. Ďakujeme verným – Fortuna

Stávková kancelária Fortuna ako partner futbalového zväzu zaujala v decembri kampaňou, v ktorej sa odhodlala na narážku na predpošlú kauzu reprezentantov, po ktorej odstúpil z funkcie tréner Ján Kozák. V spote sa objavili Marek Hamšík, Milan Škriniar, Stanislav Lobotka, Peter Pekarík a Martin Dúbravka. V reklame sa vydávajú na nočný výlet, vedie ho Milan Škriniar, ktorý bol súčasťou aj skupini previnilcov, ktorá porušila večierku. Tentoraz sa hráči do noci vyberajú nie za zábavou, ale s cieľom pripraviť poďakovanie fanúšikom – prostredníctvom transparentu, ktorí spolu vyrobia. Viac informácií.

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: Facebook / Fortuna

4. Žaby a ryby do práce neťahaj – Orange

Operátor Orange vyzýval v internej kampani všetkých zamestnancov, aby prezentovali nápady, ktoré by zlepšili ich prácu. Odkázal im, že nemusia nosiť zlatú rybku, aby sa im splnili želania a ani žabu, ktorá by v práci vychytala všetky muchy. Motiváciou mala byť odmena pre najlepšie idey. Inovačná výzva bola súčasťou programu Oz. V rámci nej sa operátor snaží podporovať iniciatívu zamestnancov firmy a okrem kolektívu vyzdvihnúť aj individuálny prístup. V zahraničí spustila skupina Orange program Oz prvýkrát v októbri 2017.

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: Orange Slovensko

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: Orange Slovensko

5. Sloboda aj v roku 2019 – Tatra banka

Tatra banka vymyslela netradičné vianočné a novoročné prianie. Svojim klientom želala okrem príjemného prežitia sviatkov aj to, aby im v novom roku nechýbala Sloboda. Odkazovala tak na spisovateľa a laureáta Ceny Nadácie Tatra banky za umenie Rudolfa Slobodu, ktorý je súčasťou komunikačného konceptu banky dlhšie. Pri tejto príležitosti vznikol spot, v ktorom herec Peter Šimun číta jeho vianočnú poviedku Hviezda sa líši od hviezdy slávou. Banka posielala aj PF-ky s textom tohto diela.

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: Tatra banka

6. Vianoce bez reklamy – Kaufland

Televízia Joj sa aj posledné sviatky držala svojej tradície – Vianoc bez reklám. Tretíkrát po sebe si reklamný priestor v súkromnej televízii počas Štedrého dňa kúpil reťazec Kaufland. Diváci tak mohli sledovať program Joj bez páuz. Jedinú komerciu videli iba pred začiatkom jednotlivých filmov či relácií a po ich skončení v podobe dvoch 10-sekundových sponzorských príspevkov Kauflandu. V prvom sa vianočný kapor premenil na sekundovú ručičku a ciferník tvorili typické sviatočné špeciality, v druhom ostali misky prázdne a z kapra iba kosti.

7. Nestarneme, dozrievame – Karpatské brandy Špeciál

Karpatské brandy Špeciál si pripomenulo 50. výročie svojho vzniku. Keďže prešlo polstoročie od založenia nápoja, značka sa rozhodla okrúhle výročie osláviť špeciálnou kampaňou s hedlajnom „Nestarneme, dozrievame“, do ktorej povolala známeho slovenského herca. V rámci konceptu pózuje Tomáš Maštalír na čiernobielych záberoch s pohárom brandy. Vizuály boli viditeľné v outdooroch, printoch, online banneroch a na sociálnych sieťach. Na kampaň postupne nadväzovali aj ďalšie online aktivity značky. Viac informácií

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: Karpatské brandy

8. Naložíme vám! – Bory Mall

V Bory Mall nájdu návštevníci „celý svet chutí“. Myšlienku sprostredkovalo nákupné centrum v reklame na svoj food court, ktorá sa začína hedlajnom „Choďte do pizze“. Dej spotu v podobe hudobného klipu sa odohráva práve v jeho priestoroch. Tanečná a spevácka skupinka zrazu prepadne zákazníkov a Bory Mall sa premení na hudobný koncert. Jeho hlavnou témou je, samozrejme, ponuka jedál. Skupinka tiež nezabudne zákazníkom niekoľkokrát pripomenúť, že im Bory Mall naloží.

9. Sexistický kix – Aliancia žien

Iniciatíva Sexistický kix vznikla v roku 2016 pod hlavičkou mimovládnej organizácie Aliancia žien – Cesta späť. Aj vlani organizovala tretí ročník rovnomennej anticeny, v ktorej vyberala verejnosť spolu s porotou najsexistickejšie slovenské reklamy. Hlasujúci mohli označiť, o aký prehrešok v danej reklame išlo – stereotypizácia, násilie, spredmetňovanie, rozkúskovanie tela, sexualizácia, jazykový sexizmus či mýtus krásy. Ku každému z týchto bodov vznikli aj animácie, ktoré ich znázorňovali netradičným spôsobom.

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: Sexistický kix

10. Odmena 10 GB k Navzájom zadarmo – Orange

V rámci vianočnej kampane prišiel Orange aj s benefitom pre členov programu Navzájom zadarmo – odmenou 10 gigabajtov internetu. Promoval ju spotom, v ktorom sa rodina známa z vianočného konceptu snaží o „zázrak“ a starému otcovi nenápadne pomáha chytiť kapra v zamrznutom jazere. Ten po svojom zážitku neskrýva nadšenie a pri štedrovečernom stole reprodukuje príbeh celej rodine. Orange použil v reklame slogan „Tie pravé Vianoce robia vaši blízki“.

11. Oddych pre každého – Podbanské Resort

Vianočná atmosféra nechýbala ani v Tatrách. S tematickým prianím pre klientov prišiel aj rezort v malej horskej osade Podbanské. Ten ponúka pobyt v štyroch ubytovacích zariadeniach, v ktorých nechýba ani wellness. V PF-ku dali do popredia práve prostredie sauny, v ktorej „si oddýchne naozaj každý“. Niet pochýb, veď pred vstupom visel okrem tradičných županov aj mikulášsky kostým.

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: Podbanské resort (vizuál)

12. Pomáhať je ľahké – Nota Bene

Združenie Proti prúdu, vydavateľ pouličného časopisu Nota bene, spustilo kampaň s názvom Pomáhať je ľahké na pomoc ľuďom bez domova. Koncept podporilo viacero známych osobností vrátane Juraja Kemku, Richarda Stankeho či Lujzy Schramekovej. Tvárami sa však stali aj skutoční predajcovia časopisu – Marián a Cecilka. Ako uvádza Proti prúdu, kúpou dvanástich čísel prispeje každý čitateľ Nota bene ročne na projekt sumou 8,40 eura. Podľa združenia to však nestačí na pokrytie všetkých nákladov. V projekte reálne chýba 40-tisíc eur na zabezpečenie potrebnej pomoci predajcom. Práve preto vznikol spot Pomôžme spolu spolu s tematickým webom Pomáhať je ľahké. Viac informácií.

13. PSS PF – Prvá stavebná sporiteľňa

Pred koncom roka na svojich klientov nezabudla ani Prvá stavebná sporiteľňa. Tá sa na svojom PF-ku v jednoduchom štýle zahrala so svojou skratkou, keď všetkým adresátom želala „Príjemné spoločné sviatky a potom fantastický rok 2019“. Do vianočného motívu doladila aj svoje logo, v ktorom premenila červený kruh na vianočnú guľu.

Kampaň mesiaca: December 2018 (shortlist)

Zdroj: PSS