1. Najlepšie sa udobruje v Kauflande – Kaufland
Kaufland pred Vianocami predstavil online video, ktoré sa nieslo v hlavnej myšlienke celej kampane – Kto sa dobre naje, ten sa neháda. Posolstvo odkomunikovala populárna dvojica zo seriálu Susedia, ktorá je známa častými výmenami názorov. Okrem toho, že dobré jedlo má mať uzmierovaciu silu, značka sa snažila upozorniť na to, že v Kauflande je široký výber produktov, ktoré sa hodia napríklad aj na vianočný stôl. Viac informácií.
2. Vianočná výprava s O2 Extra výhodami – O2
O2 Extra výhody sú lojalitný program, v rámci ktorého O2 dáva zákazníkom výhody navyše. A tak pred Vianocami značka k jednému z najrušnejších spojov v predvianočnom období pripojila extra vozeň. Prekvapením pre cestujúcich bola výzdoba pripominajúca atmosféru Vianoc, tulivaky, vianočný stánok s kapustnicou a punčom, rozprávky či stand-up comedy vo vlaku na spríjemnenie dlhej cesty domov na sviatky.
3. Dočasný darček – Poštová banka
Poštová banka tieto Vianoce spotrebiteľov lákala na to, aby nemíňali svoje finančné prostriedky za drahšie tovary pred sviatkami, ale nakupovali až keď bude všetko lacnejšie a v zľave. Svoj bezúčelový úver sa snažila podporiť aj prostredníctvom online kampane nasadenej na Facebooku, v ktorej hovorila o tom, že obyčajné ponožky sú dočasným darčekom a pod stromčekom sa zmenia na čokoľvek, čo už o pár dní môžu kúpiť výhodnejšie.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
4. Ela predpovedá z telefónnych čísel – Orange Slovensko
Orange Slovensko pripravil v decembri zábavnú PF-ku, ktorej tvárou sa stalo dievčatko Ela z predošlých reklamných spotov a komunikácie operátora. Na microsite www.stastnynovyrok.sk vyzývala ľudí, aby zadali svoje telefónne číslo a následne im povedala, čo ich v budúcom roku čaká, napríklad šťastie. PF-ku bolo možné ďalej zdieľať medzi priateľmi cez e-mail.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
5. Hokejové budíčky – Orange Slovensko
Majstrovstvá sveta v hokeji v zámorí komplikuje divákom časový posun. V čase, keď hráči bojujú, fanúšikovia majú hlbokú noc. A tak Orange Slovensko prišiel s nápadom, ako zvýšiť awareness o podpore juniorskej reprezentácie a predstavil Hokejové budíčky. Tie tvorili samotní hráči a motivovali fanúšikov k pozeraniu nočných prenosov. Aj napriek tomu, že MS prebiehali na prelome rokov, čo je náročné obdobie na získanie pozornosti, kampaň naplnila stanovené ciele.
6. Pošlite ho, kam patrí – Wiktor Leo Burnett
Agentúra Wiktor Leo Burnett sa lúčila so starým rokom prostredníctvom PF-ky na webe www.poslihokampatri.sk. Ľuďom na webe hovorila, že ak by ich náhodou prepadla nástojčívá potreba spolu so starým rokom poslať niekam aj niečo, či niekoho, mohli tak urobiť práve tu. Stačilo zadať meno či názov veci a dvaja pomocníci to naozaj urobili.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
7. Nezanedbateľná čiastka – Magna
Humanitárna organizácia Magna otestovala „charakter“ Slovákov a Čechov. Na účty fyzických a právnických osôb poslala 10 eur a čakala, či zaregistrujú, že im daná suma prišla na účet a vrátia ju späť odosielateľovi. Čiastka predstavuje sumu za terapeutickú stravu na mesiac pre dieťa vystavené podvýžive v rizikových oblastiach ako Kambodža, Kongo, Sýria či Južný Sudán. Z dvesto oslovených si peniaze na účte všimla štvrtina ľudí a čiastku vrátila. Mnohí sumu dokonca navýšili. Viac informácií.
8. Obrandované zastávky – Samsung
Samsung pred Vianocami obrandoval dve zastávky MHD v Bratislave, aby odpromoval svoje zariadenia na čele so smartfónmi Galaxy či inteligentnými hodinkami Gear Sport. Značka využila aj technológiu Augmented reality a hologramu. Druhá zastávka imitovala vianočnú obývačku so všetkým, čo k nej patrí – vianočnou výzdobou, hudbou aj vôňou. Viac informácií.
Zdroj: Samsung
Zdroj: Samsung
9. S igelitkou nemôžeš byť chic – Kaufland
Evelyn spolu s Mary Havranovou v kampani nasadenej na internete, ale aj v outdoore Slovákom vysvetľujú, že by sa mali vzdať igelitiek a chrániť tak planétu. Kaufland začal ku koncu minulého roka ponúkať látkové tašky, ktoré môžu zákazníci používať viackrát a dokonca budú s nimi na ulici oveľa štýlovejší.
10. Ponožky pravého kávičkára – Popradská káva
Vianoce majú byť podľa Popradskej káy o kávičke a koláčikoch. Preto v období pred sviatkami vytvorila značka špeciálne ponožky, vďaka ktorým si kávičkári mohli rozumieť aj bez slov. V prípade, že mali chuť na kávu, stačilo si vyložiť jednu nohu. V prípade, že aj na koláč, potrebné bolo vyložiť si obe nohy. Nápis „kávička“ a „koláčik“ boli totiž napísané priamo na ponožke. Značka tak priala ľuďom Veselé Vianoce a Štastný nový rok na webe, pričom ponožky si mohli používatelia kúpiť priamo v e-shope značky.