1. Nerozumieme – Inštitút verejných otázok

Kampaň IVO mala hlavnej mladej generácii priblížiť udalosti z augusta 1968. Zamerala sa pritom na online prostredie, ale aj aj outdoor. V rámci kampane sa autentické nápisy v azbuke objavili na chodníku Námestia SNP v Banskej Bystrici, ale aj na bilbordoch či premietané na hoteli Kyjev v Bratislave. Na výročie okupácie niektoré slovenské weby prešli čiastočne do azbuky. Tvorcovia kampane stavili na to, že mladá generácie azbuke už nerozumie, aj týmto spôsobom chceli dodať komunikácii autentickosť a priblížiť atmosféru dní spred polstoročia. Viac informácií

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Vizuál z kampane Nerozumieme Zdroj: event2all

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: event2all

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: event2all

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Nápis na Námestí SNP v Banskej Bystrici

2. Ešte nie ste naším klientom? Zmeňte to! – Tatra banka

Akvizičnú kampaň na získanie nových klientov poňala Tatra banka inovatívne – ľudí k sebe lákala cez tvárovú biometriu, vďaka ktorej si účet mohli založiť cez aplikáciu bez nutnosti navštíviť pobočku. V spote sa objavili tváre potenciálnych klientov, ktorí „sa obzerali po inej banke“, obraz sprevádzala na mieru pripravená hudba. Kampaň bežala v televízii, kinách, online, OOH aj na sociálnych sieťach.

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Tatra banka – tvárová biometria Zdroj: Tatra banka

3. Karol hľadá lásku – Kofola

Kofola sa vo svojej letnej kampani spoľahla na robota Karola, ktorý hľadal lásku. Spoľahol sa pri tom na tvrdenia o láske, ktoré sa naučil. V praxi však naráža na to, že na to, že je nie iskra ako iskra či srdce ako srdce. Veselé spoty s claimom „Lásku musíš skúsiť“ promovali nové príchute Kofoly – ananás, grep a ostružina. Komunikícia prebiehal a v televízii a online, s dôrazom na Instagram. Karola poznajú fanúšikovia aj ako messenger bota.

4. #mamnato – Slovenská sporiteľňa

Slovenská sporiteľňa v lete rozbehla grantový program #mamnato, zameraný na podporu verejnoprospešných projektov. Moderná krajina potrebuje ľudí, ktorí si veria a banku, ktorí verí im, znel hlavný claim. Tvárou kampane bol opäť olympionik Matej Tóth. Banka sa zároveň rozhodla prestať komunikovať na bilbordoch – vysvetľovala, že outdoorovými nosičmi nechce prispievať k vizuálnemu smogu. Svoju poslednú vonkajšiu reklamu prerobila na šmykľavku.

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: Slovenská sporiteľňa

5. Po stopách knižných príbehov – Panta Rhei

Sieť kníhkupectiev Panta Rhei od polovice auguste spustila súťaž, v ktorej zákazníci s nákupom nad 20 eur získaval žreby s výhrami, pričom sa súťažilo o vyše 5-tisíc cien. Tromi hlavnými výhrami boli zájazdy do Edinburghu, Paríža a Londýna, lokality boli vybrané zámerne ako dejiská svetových knižných bestsellerov. Komunikácia prebiehala najmä in-store a v online, súčasťou boli aj rádiospoty, sponzoring dopravného servisu, OOH, PR materiály, online kvíz či eventy v kníhkupectvách.

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: Panta Rhei

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: Panta Rhei

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: Panta Rhei

6. Orange Sport na tri mesiace zadarmo – Orange

Orange v auguste promoval svoju vynovenú Orange TV, ktorej pilierom je nový športový kanál Orange Sport s Ligou majstrov. Stanicu zákazníkom operátor ponúka na prvé tri mesiace zadarmo a túto skutočnosť komunikoval aj v intenzívnej kampani. V televíznej časti plnej futbalu sa objavil aj slovenský reprezentant Milan Škriniar. V rádiu zas dostal priestor vtipný spot, v ktorom účinkovali namiesto mužov ženy.

7. 50 eur je najviac – Raiffeisen banka

Banka motivovala v lete ľudí, aby si založili v Raiffeisen v období konca prázdnin a začiatku nového školského roka. Slúžil na to benefit 50 eur, ktoré banka vrátila za nákup školských potrieb každému, kto si otvoril účet a splnil ďalšie podmienky. V kľúčových vizuáloch sa objavili školáci, cez ktorých značka chcela osloviť primárnu cieľovku – ich rodičov. Insightom bola detská nevedomosť o hodnote peňazí. Kampaň bola postavená na online videu, v ktorom tvorcovia nechali deti v ranom školskom veku voľne sa pohybovať po pobočke Ševtu a opýtali sa ich, čo by si za 50 eur do školy kúpili ony. Súčasťou kampane boli aj POS materiály a plagáty na pobočkách banky.

8. Kaufland Bottle Challenge - Kaufland

Kaufland v lete zabŕdol aj do mladšej cieľovke netradičnou kampaňou s youtuberom Expl0itedom. Pre mladých si pripravil Fľašovú výzvu – v nej mali diváci nakrútiť, ako sa im podarí vyhodiť do vzduchu fľašu, ktorá pristane dnom na stole. Tí, čo sa zapojili do súťaže, mohli vyhrať jeden z 15 iPhonovo. Okrem známeho youtubera účinkoval v aktivačnom videu aj zástupca školákov – Filipko. Celá komunikácia prebiehala na Facebooku.

9. Našťastie blízko – Terno

Reťazec Terno v lete odštartoval kampaň zameranú na rodiny s deťmi. Sériou spotov spotrebiteľom približuje, že blízkosť jeho predajní uľahčuje ľuďom život. Tí si tak môžu kedykoľvek odbehnúť na nákup a doplniť chýbajúce potraviny, čo vyjadruje aj slogan Terno – našťastie blízko. Okrem televízie kampaň prebieha v online, na sociálnych sieťach, v OOH aj printoch. V mediamixe boli naplánované aj rádiá.

10. Hranol, Robko aj Gašparko si zaslúžia sedieť – Sadkay

Slovenský výrobca sedačiek Sadkay sa poriadne odviazal vo svojej letnej kampani, v ktorej svoje výrobky propagoval v online aj offline. Stavil pritom na vtipné vizuály, ktoré na troch kreatívach tvrdili, že sedieť si zaslúži Hranol, Robko aj Gašparko. Narážka na politikov respektíve bývalého policajného prezidenta je pri tom zrejmé, vizuál však pracoval so slovami do dôsledku – na sedačke sa objavil ozajstný drevený hranol či bábka gašparka. Kampaň sa vďaka vtipnému nápadu virálne šírila na internete.

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: Sadkay

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: Sadkay

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Zdroj: Sadkay

11. Maskot k hokejovým MS – MS v hokeji 2019

Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji bude Slovensko hostiť až v máji 2019, no podujatiu prechádza množstvo krokov vrátane prípravy marketingového konceptu akcie. V rámci neho vzniká v každej usporiadateľskej krajine aj maskot šampionátu. Slovenskí organizátori tento rok vymysleli nového – medveďa, ktorého verejnosti predstavili v auguste. V rámci zakomponovania fanúšikov do kampane vymýšľali priaznivci pre nového maskota meno.

Kampaň mesiaca: August 2018 (shortlist)

Maskot MS v hokeji 2019 Zdroj: Facebook.com / MS v hokeji 2019