1. O2 – Nasťahujte si domov celý internet

Operátor vo svojej vtipnej kampani podporil produkt Internet na doma. Parafráza v spote hovorila, že vďaka nemu si zákazníci môžu „nasťahovať“ celý internet do obývačky. A tak sa v jednej miestnosti stretla vskutku pestrá zostava – od vlogera Sajfu, modelky Andrey Verešovej, cez mačky, postavy z počítačových hier až po vlogerov Zrebného a Frlajsa. V reklame boli tiež vedci, extrémne športy, beauty blogeri, workoutové cvičenia a ďalšie odkazy na sledovaný internetový obsah. Doplnkom bola hudba stvárnená skupinou Says. Viac informácií

2. Dobrá pôžička – Poštová banka

Poštová banka si do svojej jarnej kampane požičala známu filmovú postavičku Fantomasa. Ošetrila si práva na originálny soundtrack, zamaskovala vlastného herca a dokonca zariadila Fantamosov príbytok aj originálnymi rekvizitami z pôvodných filmov. Produktovo sa v úvodnej fáze zamerala kampaň na komunikáciu pôžičiek Poštovej banky, ktoré banka ponúka s 5,5-percentným úrokom. S Fantomasom išla značka naprieč mediatypmi vrátane rádií, kinoreklamy, ale aj internej kampane medzi zamestnancami. Viac informácií

3. Od rakoviny odísť nemôžeš – Záleží nám

Občianske združenie Záleží nám angažovalo verejnosť interaktívnym citylightom v nákupnom centre Eurovea. Okoloidúci mohli prispieť na boj proti rakovine priamo cez OOH nosič: priložením platobnej karty k terminálu, ktorý bol súčasťou reklamnej plochy (príspevok mal určenú výšku tri eurá). Vizuál pracoval s animáciou zhubného nádoru, ktorý aktívne reagoval na správanie darcu – zmenšoval sa či zväčšoval. „Od tohto citylightu môžete odísť, od rakoviny nie,“ znel hlavný claim. Viac informácií

Kampaň mesiaca: Apríl 2018 (shortlist)

Interaktívny citylight v Eurovei Zdroj: Darujteraz.sk

4. Láska slová nepotrebuje – Relax

Džúsy Relax stavili na spot zo života zamilovanej dvojice, ktorá sa dokáže porozprávať aj vďaka nápisom na spodnej strane viečka fľaškových balení nápojov. Dej spotu vystihuje claim Láska nepotrebuje slová. Relax zároveň predstavil svoju novú príchuť – Aloe Vera, ktorú na vonkajších nosičoch označil ako „novú lásku na leto“. Značka aj tentoraz zapojila influencerov, na slovenskom trhu herca Števa Martinoviča, moderátorku Jasmínu Alagič či youtuberov Exploited a Menameselassie. Viac informácií

Kampaň mesiaca: Apríl 2018 (shortlist)

Relax džúsy Zdroj: Maspex

5. Chlapské pravdy – Corgoň

Corgoň nasadil v apríli imidžovú kampaň, ktorá mala osloviť súčasnú aj novú klientelu – hlavne všetkých chlapov, ktorí si ešte neholia hruď. Pivná značka na to išla cez „chlapské pravdy“ – komunikovala priamo. Corgoň sa pozicionoval ako správna voľba pre všetkých, čo majú dosť raw chia semiačkového pudingu, módnych vĺn a vlniek, nových slov a trikrát vypražených kecov. Podľa značky je skrátka čas hovoriť veci opäť na rovinu.

6. Zabetónujte si hypotéku – OTP banka

OTP banka zostáva v kampani na divadelnej scéne, kde servíruje vtipné scénky. Tentoraz s hercom Martinom Nahálkom, ktorý nacvičuje predstavenie so záhradným trpaslíkom a skutočným betónom. Aj klienti banky si môžu „zabetónovať“ hypotéku na päť rokov – OTP im ponúka úrok od 1,2 percenta ročne.

7. Život je krásny, tak bojujte – Dôvera

Poisťovňa Dôvera stavila na autentické výpovede ľudí, ktorých sa pýtala na ich najkrajší životný zážitok. Vybrali si narodenie dieťaťa, svadbu či spev otcovi k narodeninám. Dôvera v spote konštatuje, že život je krásny a vyzýva ľudí, aby bojovali za svoje zdravie. „A verte, že Dôvera vám pomôže bojovať ešte viac,“ dodáva voice-over v spote, ktorý promuje opäť aj grantový program poisťovne.

8. Škoda e-shop Tour de France – Škoda Auto Slovakia

Na humor stavila automobilka Škoda, ktorá pripravila súťaž. Jej hlavnou výhrou bola účasť na legendárnych pretekoch Tour de France. Podmienku bol nákup v e-shope značky v minimálnej hodnote 30 eur. Súťaž promovali online videá, ktoré sa zamerali na propagáciu cykloproduktov, dostupných v e-shope.

9. Harmónia ČSOB – ČSOB

ČSOB banka podporila svoju ATL komunikáciu na podporu hypotekárnych úverov s benefitom smarthome na rok zadarmo aj inšpiratívnou online kampaňou. Kreatívny koncept nadviazal na hlavný motív ATL spotu „vaša hypotéka od ČSOB to je domov, s ktorým ste skvelo zohratí“, v ktorej sa prefabulovalo slovíčko „zohratí“ na určitý druh harmónie - prepojenia človeka s novým bývaním. Idea je zhmotnená vo forme interaktívnej microsite, prostredníctvom ktorej si používatelia môžu skomponovať vlastnú melódiu zo zvukov spotrebičov v domácnosti a byť tak so svojím novým domovom skvelo zohratí.

Kampaň mesiaca: Apríl 2018 (shortlist)

Zdroj: ČSOB

Kampaň mesiaca: Apríl 2018 (shortlist)

Zdroj: ČSOB

10. Nazdravie, šoféri! – Zlatý Bažant Nealko

Po uvedení novinky Zlatý Bažant Nealko s nulovým obsahom alkoholu podporila značka produkt rozsiahlou kampaňou zahŕňajúcou rádiový spot, CTL či televíznu reklamu. Pivo bez alkoholu ponúka Zlatý Bažant najmä šoférom, čo vyjadruje aj claim Nazdravie, šoféri!. V TV reklame vytvorila značka archetyp motoristu – Gyulu z Hurbanova, ktorý odšoféruje čokoľvek a práve on ako zodpovedný vodič by najviac ocenil, keby si aj počas jazdy mohol dať pivko.

Kampaň mesiaca: Apríl 2018 (shortlist)

Zlatý Bažant Nealko - CTL Zdroj: Zlatý Bažant

11. Hokejové halušky – Kaufland

Obchodný reťazec Kaufland je partnerom slovenskej hokejovej reprezentácie a k vrcholu sezóny – svetovému šampionátu si pripravil tematickú kampaň. Vznikla séria sponzorských spotov, v ktorých dvojzmysly vyhladovaných hokejistov jednoducho prepojili hokej s potravinami. Vo videách si skutoční hokejisti – Tomáš Starosta, Juraj Bezúch, Ivan Švarný, Boris Sádecký a Peter Ölvecký – pri slovách trénera Róberta Pukaloviča predstavujú guláš, klobásky, buchty, nakladačky či halušky.

12. Šikovná reklama – Slovenská sporiteľňa

V rámci komunikácie nového spôsobu bankovania George prišla Slovenská sporiteľňa so zaujímavým nápadom v outdoore. Vymyslela „šikovnú reklamu, ktorá pomáha prírode“. V rámci vizuálu bolo umiestnené malé kŕmidlo pre vtáky. Reklamu značka umiestnila na Štrbskom Plese a v Jasnej. Aktivitu promovala aj na Facebooku.

Kampaň mesiaca: Apríl 2018 (shortlist)

Kŕmídlo v kampani pre službu George Zdroj: Facebook.com / Slovenská sporiteľňa