KAMPAŇ 10/14
Hodnotenie: 3,29 / 5 bodov
Zadávateľ: Ikea
PR Agentúra: Seesame
Viac o kampani na konci článku
2. miesto
Zvieratá
Hodnotenie: 3,18 / 5 bodov
Zadávateľ: Ekotopfilm
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis
3. miesto
Mamičkine dobroty
Hodnotenie: 2,54 / 5 bodov
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Ikea rozpohybovala nábytok v bratislavských uliciach
Švédsky reťazec Ikea bodoval v októbrovej Kampani mesiaca. Prvenstvo získal za projekt, ktorý vytvoril spolu s PR agentúrou Seesame. „Rozpohybovaný“ nábytok dokázal zaujať odbornú i laickú porotu, ktorá mu pripísala nálepku „najlepšia“.
Globálna kampaň s názvom „On The Move“ tak prišla aj k nám v slovenskej verzii. Ikea v rámci kampane predstavila kolekciu s názvom Ikea PS 2014 a nechala svoje produkty putovať po bratislavských uliciach. Medzi nič netušiacich ľudí sa tak dostala lampa, izbový sklenník alebo stôl, ktoré niekoľko dní slúžili ako výstavné exponáty na bratislavskej výstave Design Week.
Na celom projekte Ikea spolupracovala s vybranými slovenskými bloggerkami, ktoré si na revanš za nakrútené video či fotoreportáž mohli produkt odniesť domov. A tak sa „tvárami“ jednotlivých produktov a celkovej kampane stali Tonbogirl, Pre radosť, Fresshion, Feathers into dust či Le Simple.
„Jednalo sa o aktivitu, ktorá mala podporiť prezentáciu dizajnovej kolekcie Ikea PS 2014 na Medzinárodnom festivale súčasného dizajnu Bratislava Design Week. Kolekcia odráža spôsob života mladých ľudí, ktorí si potrpia na dizajn. Obsahuje výrobky, s ktorými sa dá ďalej pracovať a rozmanito ich využívať,“ uviedla pre Mediálne.sk PR Managerka Ikea Bratislava Jana Hrubcová.
Ako ďalej dodáva, práve to boli dôvody, prečo v rámci kampane oslovila spoločnosť práve známych slovenských bloggerov, ktorí boli tvárami kampane. „Globálna kampaň je odlišná, tá zachytáva bežných mladých ľudí po celom svete, ktorí sú zvyčajne v pohybe,“ dodáva.
Podľa Ikea bolo pre vačšinu z bloggerov nakrútenie videa veľkou výzvou, keďže podobný projekt ešte nerealizovali. Výsledkom boli osobité a kreatívne „reportáže“.
Zdroj: Tonbogirl.blogspot.com
„Keď ma Ikea oslovila na spoluprácu, dlho som nad odpoveďou nerozmýšľala. Trochu dizajnu z ich dielne sa nájde už takmer v každej domácnosti. Projekt #onthemove ma zaujal najmä preto, že som rovnako ako ľudia, pre ktorých je kolekcia určená. v neustálom pohybe. Kreatívny spôsob, akým pristúpili k tejto kampani, sa mi zapáčil a konečne som sa odhodlala ‚vyprodukovať‘ svoje prvé video,“ uviedla bloggerka Barbora z Featherstodust.com.
Naopak druhá z bloggeriek sa pustila do projektu aj kvôli pozitívnemu vzťahu severskému štýlu. „Ikea je u mňa obchod číslo jeden, keďže sama píšem blog o škandinávskom interiérovom dizajne,“ vysvetľuje bloggerka Lucia z Trendesso.blogspot.sk.
V rámci globálnej uvádzacej kampane prebiehalo turné s kolekciou Ikea PS 2014 aj v ďalších ôsmich mestách – v Marseille, Jokohame, Malmö, Šanghaji, Tel Avive, San Franciscu, Varšave a Manchestri. Krátke dokumentárne filmy zachytávajú rovnako mladých ľudí, ktorí sú zvyčajne v pohybe a nesú si svoje kúsky z kolekcie na svojich bicykloch, mopedoch, v autobuse, metre, vo vlaku či na lodi.
Kampaň Ikea zabodovala aj v kategórii Outdoor, kde si rovnako vybojovala prvenstvo.
Vizitka tvorcov
Account Manager Petra Konáriková zo Seesame
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Kampane a reklamy ma zaujímajú od detských čias, kedy mi bolo dovolené pozerať Reklamátora, napriek ikonke „pre deti od 12 rokov“. Mám šťastie, že práca je pre mňa najmä zábavou a splneným snom.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Inšpirujú ma debaty s mojimi kolegami, zaujímavé kampane zo sveta a knihy, ktoré sa vôbec netýkajú oblasti, v ktorej robím.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Zrejme nie je náhoda, že je to pre mňa práve On the move pre Ikea Bratislava.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Neviem vypnúť ani na dovolenke.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom „spotrebiteľa“?
Áno, zažmúriť oko PR človeka a pozrieť sa na reklamu druhým okom, spotrebiteľa, považujem za dôležité. V prvom rade musí osloviť spotrebiteľa.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Našťastie, som praktický typ – buď zužitkujem všetko, alebo posuniem ďalej.
Čo robíte, keď nepracujete?
Čítam knihy a pekné blogy, cestujem a športujem.