Po minuloročnej kampani, v ktorej boli hlavnými hrdinami Janko Alexy alebo Ľudovít Štúr, Leaf prichádza s kampaňou plnou folklórnych prvkov.

Kampaň pozostáva zo série online videí, v ktorých Leaf zmenil slová ľudových pesničiek. V každom sa predstavil niektorý zo slovenských stereotypov so zašifrovaným odkazom. V texte sa objavila napríklad slovenská spoločnosť Sygic.

Celú komunikáciu zastrešuje claim „Slovensko ťa prekvapí“, v ktorého duchu sa nesie aj celá kampaň. Narozdiel od minulého roku sa neziskovka zameriava okrem stáží aj na pracovné príležitosti a dobrovoľníctvo.

„Inšpiráciu pre kampaň sme čerpali z bohatého slovenského folklóru, ktorého originalitu každý rešpektuje. Keď chceme študentom v zahraničí predstaviť Slovensko ako krajinu plnú príležitostí pre mladých, folklór tvorí ideálnu bázu, ako tento obraz narušiť. Alebo inak – kontrast medzi myjavskou výšivkou a navigáciou Sygic asi už nemôže byť väčší, pričom obe pochádzajú z tej istej krajiny, “ vysvetľuje pre Mediálne.sk kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Effectivity Peter Rajčák.

Ako ďalej dodáva, kampaň má študentom odprezentovať Slovensko inak, ako sú na to zvyknutí. „Jednoducho Slovensko už nie je to, čo bývalo. V tom najlepšom slova zmysle. Oplatí sa sem vrátiť a zúročiť svoje skúsenosti tu,“ vysvetľuje myšlienku kampane P. Rajčák.

Kampaň z dielne reklamnej agentúry Effectivity pozostáva z FB postov, printových inzerátov, rádio spotov a online videí.