KAMPAŇ 9/14

Kampaň, ktorá dokázala vyšľahať plameňom či ľadom celebrity


Hodnotenie: 3,68 / 5 bodov
Zadávateľ: Jan Becher - Karlovarská Becherovka
Agentúra: Zaraguza Digital

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

E-faktúra

Kampaň, ktorá dokázala vyšľahať plameňom či ľadom celebrity

Hodnotenie: 3,37 / 5 bodov
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett


3. miesto

Blbý pocit

Hodnotenie: 3,04 / 5 bodov
Zadávateľ: Platforma dobrovoľníckych centier a organizácií
Agentúra: 2Create


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

RÁDIO

OUTDOOR

Rozpálená a zároveň ľadová kampaň

Prvá jesenná „Kampaň mesiaca“ je na svete a pozná víťaza. Spomedzi viacerých silných prác u porotcov tentokrát zabodovala kampaň plná interakcie, akčnosti, nebezpečenstva či známych tvárí s názvom Ice&Fire pre Karlovarskú Becherovku. 

Cieľom výhernej kampane, zameranej primárne pre český trh, od slovenskej agentúry Zaraguza Digital bolo uvedenie značky Ice&Fire z portfólia Jan Becher – Karlovarská Becherovka na trh. Úlohou bolo vyzdvihnúť unikátnosť produktu, ktorá spočívala v kombinácii ľadovej a zároveň pálivej chuti v jednom.

„Celebritnej“ časti kampane predchádzala úvodná časť, ktorú predstavoval interaktívny horiaci bilbord. Ten mohli návštevníci spúšťať "lajkom" alebo tweetom. Až v druhej fáze prišli na rad známe osobnosti a ich test ľadom a ohňom. V kampani sa objavila Agáta Prachařová, Nasty, Libor Podmol, Michael Burian a Jarda Janousek, ktorých značka boliekla do protipožiarneho obleku. Moc nad živlami, či už ohňom alebo ľadom, mali samotní ľudia na webe.

Cieľom agentúry Zaraguza Digital bolo nevídaným spôsobom prepojiť online svet s offline prostredním a ponúknuť ľuďom aktrakciu v podobe ovládania ľadu a ohňa práve cez internet. „Za inšpiratívne považujeme všetky kvalitné kampane, ktoré zaujímavo prepájajú práve online s offlinom. A v neposlednom rade nás pri príprave celého konceptu inšpirovala aj návšteva Michala Pastiera na festivale Burning Man v Amerike

Tretia fáza kampane bola nasmerovaná na návštevníkov českého letného festivalu Mighty Sounds. V rámci neho spoločnosť ponúkla návštevníkom niekoľko festivalových atrakcií ako napríklad ľadový Dance Dance Revolution, ohnivý Guitar Hero či selfie s horiacim bilbordom. Celkové trvanie kampane bolo tri mesiace.

„Pri výbere českých celebrít a PR sme spolupracovali s pražskou agentúrou M-Ocean. Základným kritériom výberu bolo, aby osobnosti samé o sebe boli živlami milujúcimi extrémne výzvy a taktiež, aby boli aktívne na sociálnych sieťach. M-Ocean sa takisto postarala o zabezpečenie lokácie a takých nevyhnutných vecí, akými boli protipožiarny oblek či plameňomet,“ dodáva agentúra Zaraguza Digital.

Podľa M-Ocean v mediálnej hodnote kampaň presiahla 5,2 milióna českých korún a dosiahla 151 výstupov v českých médiách. „Vďaka výraznej a nečakanej kreatíve sa nám skvele podarilo zaujať mladú cieľovú skupinu. Už v úvodných fázach projekt zaznamenal takmer 100-tisíc návštev webu. Obrovskou výhodou kombinácie plameňometu a celebrít bol okamžitý mediálny záujem,“ dodáva.

Kampaň Ice&Fire vyvolala pozitivne reakcie aj u porotcov zo strany verejnosti. „Je skvelé, keď sa ľudia sami zaujímajú o kampaň a ešte lepšie, ak sa o ňu zaujímajú aj médiá,“ myslí Michal Halmeš.

Cieľovou skupinou celej kampane boli mladí ľudia, ktorí vyhľadávajú bláznivú zábavu a šialené výzvy. Okrem agentúr Zaraguza Digital a M-Ocean sa na kampani podieľala agentúra Fragile Media, ktorá zastrešila mediálne plánovanie.

Okrem štandardných formátov displejových bannerov kampaň pozostávala z formátov na Facebooku a YouTube. Značka rovnako využila celebrity a ich facebookové stránky, prostredníctvom ktorých komunikovali so svojimi fanúšikmi počas live streamingu v reálnom čase. „Práve tento prvok dodal kampani nielen ďalší zdroj návštev, ale podtrhol aj autenticitu komunikácie,“ uzatvára Zaraguza.

Kampaň zaujala odbornú porotu aj v rámci kategórie „Online“, kde získala rovnako prvú priečku.

Vizitka tvorcov

Copywriter Jaroslav Vígh zo  Zaraguza Digital

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Počas štúdia žurnalistiky som až v nezdravo vysokých dávkach začal pozerať vtipné reklamy na Youtube. Fascinovalo ma, ako dokážu kreatívci do malého priestoru vtesnať príbeh a zároveň predať značku. Založil som si na Facebooku stránku – Reklamátor, kde som ľuďom tie najkreatívnejšie práce z celého sveta každý deň ukazoval. To ma prinútilo nad reklamou hlbšie uvažovať. Neskôr prišli prvé stáže v rôznych reklamných agentúrach a ja som veľmi rýchlo pochopil, že toto je práca pre mňa.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Na ulici, pri rozhovoroch s priateľmi, v kultúre ako takej… inšpiratívne podnety sú všade okolo nás, len si ich musíme k sebe pustiť.

Kampaň, ktorá dokázala vyšľahať plameňom či ľadom celebrity

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Asi druhá Rytmusova finančná akadémia. Vďaka interaktívnemu chatu s Rytmusom, ktorý reagoval na správy študentov ako skutočný Rytmus, nám prišli takmer 4-milióny správ. To je neskutočné číslo...

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Problémom práce v reklame je, že niekedy nedokážete vypnúť a nad kampaňami často uvažujete i vo svojom voľnom čase. Vstávate s reklamou, zaspávate s ňou, sníva sa vám o nej, otravujete ňou svojich blízkych a kamarátov...

Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?

Bez toho by to ani nešlo.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Nespomeniem si na nič konkrétne, ale určite takých vecí bolo mnoho :).

Čo robíte, keď nepracujete?

Tak ako každý – cestujem, čítam knihy, pozerám filmy či seriály a, samozrejme, reklamy :).