Kampaň KDH: Hon na socialistov... aj bez

Zdroj: SITA / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Na politicky-nekorektné výpady je volič na Slovensku už zvyknutý od SNS a jej rôzne spin-offy. Keď však konzervatívne KDH pred niekoľkými týždňami vytasilo svoju bielu kampaň pre biele Slovensko, otrasy základmi slovenskej spoločnosti boli citeľné od Prešporku až po Michalovce.

Na faux-pas (???) predsedu strany Jána Figeľa sa rýchlo zabudlo a kampaň kresťanských demokratov irituje už iba jazykových puristov, ktorí sa musia so slzami v očiacich pozerať na bilbordy s ústredným heslom Silnejšie Slovensko - Začína to prácou. Bez obligátneho zámena „sa“.

Kampaň KDH: Hon na socialistov... aj bez

Zdroj: KDH / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Hoci veľká časť voličov KDH podľa niektorých prieskumov inklinuje skôr k socialistickému svetonázoru, konzervatívna strana sa v komunikácii proti nej vyslovene vyhraňuje. Kým Smer-SD prízvukuje, že o zbedačený národ sa postará štát, KDH už svojím ústredným heslom pripomína menej komfortný zdroj obživy – prácu.

Latentných ľavičiarov vo svojej voličskej základni KDH úplne odplaší sériou spotov na „KDH TV“, v ktorých Figeľ hovorí, že „socialistická politika nikdy nefungovala. Nikdy!“ alebo „Socialisti ponúkajú chybnú politiku – grécku cestu k bankrotu.“

KDH sa neprofiluje ako strana jedného muža, na bilbordoch ich je hneď niekoľko. Hnutie však predsa len vkladá veľké nádeje do svojho lídra, ktorému vyjadrujú podporu ex-šéf STV Richard Rybníček alebo ex...-spolubývajúci Ivety Radičovej Ján Riapoš.

Voliči KDH na Facebooku veľmi nefičia – hnutie má iba niečo nad 8-tisíc likerov. Práca so sociálnou sieťou nevybočuje zo štandardného linkovania na propagačné texty, fotografie z mítingov a promospoty, výsledky prieskumov, admini tiež upozorňujú na televízne debaty či začiatok mítingov.

Priznané náklady na kampaň

(19.10.2011 – 8.2.2012)

Prieskumy verejnej mienky
51 750 €

Cestovné výdavky
663 €

Volebné poradenstvo, spracovanie analýz
97 833 €

Koncepcia a návrhy kampane, portréty kandidátov
20 447 €

Tlač a výlep plagátov, prenájom bilbordov
21 254 €

Mítingy (priestory, technika, program)
64 773 €

Propagačný materiál (letáky)
1 197 €

Reklamné predmety
23 829 €

SPOLU
281 083 €

Celá správa na stiahnutie

Zdroj: MF SR

Prečítajte si tiež: