Zdroj: SITA / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012
Na politicky-nekorektné výpady je volič na Slovensku už zvyknutý od SNS a jej rôzne spin-offy. Keď však konzervatívne KDH pred niekoľkými týždňami vytasilo svoju bielu kampaň pre biele Slovensko, otrasy základmi slovenskej spoločnosti boli citeľné od Prešporku až po Michalovce.
Na faux-pas (???) predsedu strany Jána Figeľa sa rýchlo zabudlo a kampaň kresťanských demokratov irituje už iba jazykových puristov, ktorí sa musia so slzami v očiacich pozerať na bilbordy s ústredným heslom Silnejšie Slovensko - Začína to prácou. Bez obligátneho zámena „sa“.
Zdroj: KDH / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012
Hoci veľká časť voličov KDH podľa niektorých prieskumov inklinuje skôr k socialistickému svetonázoru, konzervatívna strana sa v komunikácii proti nej vyslovene vyhraňuje. Kým Smer-SD prízvukuje, že o zbedačený národ sa postará štát, KDH už svojím ústredným heslom pripomína menej komfortný zdroj obživy – prácu.
Latentných ľavičiarov vo svojej voličskej základni KDH úplne odplaší sériou spotov na „KDH TV“, v ktorých Figeľ hovorí, že „socialistická politika nikdy nefungovala. Nikdy!“ alebo „Socialisti ponúkajú chybnú politiku – grécku cestu k bankrotu.“
KDH sa neprofiluje ako strana jedného muža, na bilbordoch ich je hneď niekoľko. Hnutie však predsa len vkladá veľké nádeje do svojho lídra, ktorému vyjadrujú podporu ex-šéf STV Richard Rybníček alebo ex...-spolubývajúci Ivety Radičovej Ján Riapoš.
Voliči KDH na Facebooku veľmi nefičia – hnutie má iba niečo nad 8-tisíc likerov. Práca so sociálnou sieťou nevybočuje zo štandardného linkovania na propagačné texty, fotografie z mítingov a promospoty, výsledky prieskumov, admini tiež upozorňujú na televízne debaty či začiatok mítingov.
Priznané náklady na kampaň
(19.10.2011 – 8.2.2012)
Prieskumy verejnej mienky
51 750 €
Cestovné výdavky
663 €
Volebné poradenstvo, spracovanie analýz
97 833 €
Koncepcia a návrhy kampane, portréty kandidátov
20 447 €
Tlač a výlep plagátov, prenájom bilbordov
21 254 €
Mítingy (priestory, technika, program)
64 773 €
Propagačný materiál (letáky)
1 197 €
Reklamné predmety
23 829 €
SPOLU
281 083 €
Zdroj: MF SR
Prečítajte si tiež:
- Kampaň Smeru: Let´s Dance s Kaliňákom... aj na iPade
- Kampaň OĽaNO: Za gorilou bol Matovič
- Kampaň 99 percent: Čo má pani Dušatková spoločné s Aktami X?
- Kampaň SDKÚ-DS: Sedem s Vacvalovou je späť