KAMPAŇ 3/16
Hodnotenie: 3,9 / 5 bodov
Zadávateľ: DePaul
Agentúra: Elite Solutions
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Veľká noc 2016
Hodnotenie: 3,04 / 5 bodov
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
3. miesto
Hasičská kampaň
Hodnotenie: 3/ 5 bodov
Zadávateľ: Budiš
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 5)
PSS | J&T Banka | Coop Jednota | DePaul Slovensko | Budiš | |
NÁPAD | 2.25 | 3.225 | 3.275 | 3.8 | 2.8 |
PRÍNOS | 2.475 | 2.7 | 2.8 | 4 | 3.2 |
SPOLU | 2.36 | 2.96 | 3.04 | 3.9 | 3 |
Kampaň od Depaul búra predsudky o bezdomovcoch
Dvojpercentých kampaní, ktoré sa v marci snažili osloviť verejnosť a presvedčiť ju k darovaniu dvoch percent daní zo svojho príjmu, bolo neúrekom. Tá od DePaul dokázala zaujať najviac a zvíťazila v ankete Kampaň mesiaca.
Kampaň poskladaná z niekoľkých vizuálov nasadených v online búrala jeden z najdôležitejších predsudkov voči bezdomovcom, ktorým je, že za všetko môžu oni sami. Mnohí z nich však skončili na ulici kvôli chorobe, smrti blízkych, alebo sú jednoducho obeťami podvodov.
Nezisková organizácia Depaul Slovensko, ktorá pomáha ľuďom bez domova a poskytuje im prístrešok a stravu, spolu s reklamnou agentúrou Elite Solutions vytvorila fotomontáže známych slovenských celebrít ako ľudí bez domova. Pri šírení využili ich rozsiahle fanúšikovské základne na Facebooku a vytvorili vlastnú microsite s návodom na darovanie dvoch percent z daní.
Zdroj: Elite Solutions
Hlavná časť kampane prebiehala od 10. marca, keď Pyco ako prvý komunikoval posolstvo kampane na svojej fanpage na Facebooku a postupne sa k nemu v priebehu marca pridávali ďalší zapojení ambasádori.
Cieľom kampane bolo stihnúť prvý „deadline“ darovania dvoch percent, ktorý je na konci marca. V kampani, ktorá mala nulový budget, sa okrem moderátora objavil napríklad Sajfa, Majk Spirit, Marcel Forgáč alebo speváčka Tina. Všetci v úlohe bezdomovcov.
„Vidieť celebrity zobrazené ako ľudia bez domova je podľa nás pútavé. Je v tom trochu bulváru, ale aj odkaz. Nezáleží na tom, či ste bežný človek alebo hviezda. Ľahko môžete prísť o všetko a nemusí to byť vaša chyba. Známe osobnosti nám to pomohli odkomunikovať a posunuli posolstvo ‚Môže sa to stať komukoľvek‘ na vyššiu úroveň,“ vysvetlil pre Mediálne.sk copywriter Matej Valo z agentúry Elite Solutions.
Zdroj: Elite Solutions
Ako ďalší dôvod prečo sa pri tvorbe kreatívy rozhodli pre celebrity bol mediálny rozpočet, ktorý sa rovnal nule. „Celebrity nepotrebujú reklamu v televízii, aby komunikovali k stovkám-tisíckam ľudí. Také počty ich dobrovoľne sledujú na sociálnych sieťach. Rozsiahla základňa na Facebooku bola teda hlavným kritériom výberu a samozrejme dobré kontakty, za čo sa chceme veľmi pekne poďakovať Wande Hrycovej,“ dodáva.
Kampaň okrem hlavnej kategórie oslovila porotcov v kategórii Online, kde si rovnako vybojovala prvenstvo.
Vizitka tvorcov
copywriter Matej Valo z Elite Solutions
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Na začiatku výšky som vnímal reklamu ako niečo, čo vás otravuje pri pozeraní filmov, takže to bol skôr môj „nightmare job“:) Ale počas brigády v Elite som sa rýchlo namotal na svet reklamy, neskôr začal písať a vymýšlať popri accountovaní, až som nakoniec pred rokom prešiel na môj aktuálny „dream job“ - full time copywriting :)
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Každý kreatívec odpovie, že všade okolo seba, čo je, samozrejme, pravda. Ale myslím si, že je nevyhnutné neustále nasávať inšpiráciu sledovaním reklamy, ktorá vzniká vo svete. Pomáha vám odomykať myslenie, objaviť nové techniky spájania spojitostí a vyhnete sa tomu, že nevedomky navrhnete niečo, čo tu už dávno bolo.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Dúfam, že tie najlepšie reklamy mám ešte len pred sebou, ale zatiaľ ma tešia víťazné online tendre pre Sberbank, VÚB a PwC. A tiež, že sa môžem teraz podielať na využití Cuky a Luky v komunikačnom koncepte pre mladých.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Vorkoholizmus a sledovanie takmer každého bilbordu, okolo ktorého idem :)
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Nič mi nenapadá, pri nákupoch som dosť pragmatický typ.