Rok 2021 bol na natívne kampane v portfóliu News and Media Holding (NMH) opäť bohatý. Kampane mali rôzne podoby, rôzne zameranie a rôznu intenzitu, no všetky mali spoločný menovateľ – zrealizovať zadanie s čo najväčším úspechom a marketingovým efektom. Kampaní odbehlo mnoho, no niektoré z radu predsa len vytŕčali – poďme si predstaviť jednu z nich.
Ako nadviazať na už existujúcu kreatívu
Kampaň klienta O2 sa do najväčšieho vydavateľstva na Slovensku dostala cez digitálnu agentúru ZenithMedia a zadanie bolo jasné – vytvoriť v portfóliu NMH kampaň, ktorá nadviaže na multimediálnu komunikáciu klienta pod hashtagom #datujzodpovedne. Táto kampaň bola mediálnou agentúrou naplánovaná do rôznych médií, vrátane televízie, sociálnych sietí, printu a onlineu.
Práve portfólio NMH malo rozšíriť distribučné kanály a zväčšiť zásah kampane. Základná myšlienka kampane bola v dobe covidu veľmi aktuálna – pramenila z tematiky hoaxov a klamlivých neoverených informácií v médiách, ktorým majú ľudia tendenciu slepo uveriť.
Hlavným prvkom kampane bolo deepfake video so Zlaticou Puškárovou, ktoré vzniklo mimo NMH. Na toto video však nadväzovali ďalšie formáty vo vydavateľstve.
Deepfake video na titulke
Kampaň #datujzodpovedne odštartovala v denníku Plus JEDEN DEŇ, v ktorom bol na titulke avizovaný článok o videu so Zlaticou Puškárovou, v ktorom odzneli z úst moderátorky šokujúce vyjadrenia týkajúce sa covid opatrení.
Až v samotnom článku bolo ozrejmené, že ide o fake video a upozornilo na problematiku hoaxov, ktorá naberá na sile. Ďalšími printovými výstupmi boli články v týždenníku Plus 7 dní a v mesačníku Emma – oba články boli tematicky zamerané tak, aby zasiahli cieľovú skupinu daného titulu. Všetky printové články mali dvojičky na weboch daných titulov doplnené o neštandardný, najviditeľnejší formát interscroller.
Doba hoaxová – ako rozoznať pravdu od výmyslov a nenaletieť?
V tejto kampani nebol, samozrejme, obídený ani obľúbený video formát a vznikli tak hneď dve video ankety na tému hoaxy. V nich sa redaktori pýtali ľudí na ulici, aké majú skúsenosti práve so šírením neoverených informácií.
Na záver kampane boli uverejnené ešte dva online články na najnavštevovanejšom webe v portfóliu NMH – pluska.sk, opäť doplnené o interscrollery.
Hoaxy ľudí bavia
Kampaň O2 v slovenskom mediálnom priestore celkovo zarezonovala, čoho dôkazom je aj Zlatý klinec pre reklamnú agentúru klienta za kreativitu v kampani. Atraktivita tejto problematiky sa odrazila aj vo výsledkoch kampane v rámci NMH, čo bolo vidieť najmä na zásahu online článkov.
Akým hoaxom sme uverili? Pýtali sme sa priamo v uliciach.
Úvodný článok o Zlatici Puškárovej mal dokonca až 52 000 videní. Obe videá z produkcie NMH dosiahli viac než 105 000 prehratí a dopozeranosť bola viac ako 60-percentná.
V tejto spolupráci dokázalo vydavateľstvo NMH nadviazať na už hotový koncept multimediálnej kampane, čo nie je vždy ľahké, keďže každé médium má svoje špecifiká a svoje publikum. Kampaň dosiahla výborné výsledky a veľmi úspešne ju zhodnotil aj klient.
Viac case studies nájdete na webe o natívnom obsahu Nativio.sk.