Legendárny slogan najväčšieho výrobcu športového oblečenia a obuvi Nike „Just do it“ tento mesiac oslávi 25. výročie.

„Just do it“ má už 25 rokov

Jeho autorom je Dan Wieden, spoluzakladateľ reklamnej agentúry Wieden+Kennedy, ktorá pre Nike pracuje už od roku 1982. 

Wieden sa podľa vlastných slov inšpiroval poslednými slovami amerického vraha Garyho Gilmora pred popravou v roku 1977 - „Let´s do it“.

Prvýkrát sa slogan objavil v roku 1988 v 30-sekundovom reklamnom spote. V ňom 80-ročný Walt Stack beží v San Franciscu cez Golden Gate Bridge svojich každodenných 17 míľ. Popritom žartuje o tom, že ľudia sa ho pýtajú čo robí, aby mu počas zimy necvakali zuby.

Odpovedá, že si ich necháva v skrinke. Spot sa končí tromi dnes už svetoznámymi slovami: "Just do it".

„Bola to jednoduchá vec", spomína si D. Wieden vo videorozhovore pre Adweek v roku 2009, v ktorom hovorí o zrode myšlienky.

"Jednoduchosť je naozaj tajomstvom "veľkých myšlienok", prípadne skvelých sloganov. Musia byť výstižné, nezabudnuteľné a tiež by mali naznačovať niečo viac ako ich doslovný preklad. Je to lepšie, ako ľuďom len vtĺkať do hlavy produkt. Musí byť zapamätateľný a otvorený interpretácii, umožňovať všetkým ľuďom prispôsobovať si ho a tým vytvárať u nich ich osobné prepojenie so značkou," vysvetľuje D. Wieden.