Rakúsky producent lahôdok a prevádzkovateľ kaviarní Julius Meinl na viedenskej triede Graben mení logo kvôli tvrdeniam, že je rasistické.
Spoločnosť sa reprezentuje logom, na ktorom je hlava osmanského chlapca s červeným fezom. Informoval o tom server Yahoo News, píše web echo24.cz.
„Toto logo už nejde s dobou,“ uviedol Herbert Vlasaty, spoluriaditeľ viedenskej firmy Julius Meinl am Graben GmbH, keď sa po niekoľkomesačnom prerušení predaja praženej kávy počas rekonštrukcie znovu otvoril jej viedenský obchod, ktorý začal predávať hotovú praženú kávu v 60. rokoch 19. storočia storočia.
Pôvodné logo z dvadsiatych rokov 20. storočia zobrazovalo mladíka tmavej pleti, ktorý poukazoval na kultúrny vplyv Osmanskej ríše na habsburské Rakúske cisárstvo, ktorého hlavným mestom bola Viedeň. Káva sa do mesta dostala prostredníctvom Turkov.
V roku 2004 došlo k prepracovaniu loga známeho výrobcu a predajcu kávy, spoločnosti Julius Meinl Austria GmbH. Celé bolo štylizované do bielej farby na červenom pozadí (viď titulné foto).
It is the year 2021 and Austria's best-known luxury deli, @MeinlamGraben, has removed the "young man wearing a fez" from its logo. The coffee brand Julius Meinl, a separate company, is still using it. pic.twitter.com/t7I4Gq2ed3
— François Murphy (@francoismurphy) October 21, 2021
Nový obrázok prevádzky vo Viedni zachováva iba fez.
Julius Meinl bol dodávateľom habsburského cisárskeho dvora a v roku 1862 založil obchod na prestížnej nákupnej ulici Am Graben. Rodinný podnik dnes pôsobí v zhruba 70 krajinách a podľa svojich internetových stránok zamestnáva približne 1 000 ľudí.
Logo bolo dlho zdrojom kontroverzií. V roku 2007 začali militantní antirasisti kampaň proti firme, v ktorej použili pôvodnú verziu loga na protest proti rasistickým stereotypom s tým, že obrázok predstavuje kolonizáciu a útlak.
Firma to odmietla ako „zlú interpretáciu“.