KAMPAŇ 11/13
Nadácia pre deti Slovenska
Hodnotenie: 4,01 / 5 bodov
Zadávateľ: Hodina deťom
Agentúra: Jandl
Viac o kampani na konci článku
2. miesto
Anjelské Vianoce
Hodnotenie: 3,07 / 5 bodov
coop_jednota_anjelske_vianoce_3_2
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
Viac o kampani Anjelské Vianoce
3. miesto
Pravé Vianoce
Hodnotenie: 2,95 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Pozrite si aj ďalšie práce, ktoré sa dostali na shortlist
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)
Nadácia pre deti Slovenska v priebehu minulého roka zrozhodla zmeniť svoj komunikačný koncept od špiku kosti. Vymenila reklamnú agentúru a celebrity, ktoré sa v kampaniach verejnej finančnej zbierky Hodina deťom objavovali niekoľko rokov, poslala do úzadia.
Úplne nový koncept zaujal aj porotcov v ankete Kampaň mesiaca, ktorou je okrem odborných porotcov aj laická porota.
Zbohom Banášová, zbohom Sajfa
Cieľom kampane je snaha odkomunikovať verejnú finančnú zbierku Hodina deťom, ktorá podporuje trvalé a pozitívne zmeny v živote detí a mladých ľudí na Slovensku. Nadácia po pätnástich rokoch od základu zmenila svoju vizuálnu komunikáciu a stratégiu pod taktovkou novej reklamnej agentúry. Kreatívny koncept si zobrala na starosť reklamná agentúra Jandl.
hodina_detom_hokejista Zdroj: Jandl
Najzásadnejšou zmenou pre verejnosť bola pravdepodobne skutočnosť, že nadácia po viac ako desiatke rokov „dala zbohom“ celebritám. Hlavnými postavami celej kampane sa stali deti, ktoré vykonávajú rôzne povolania. Vášaryová, Chudík, Stanke, Banášová či Sajfa sa v rámci kampane objavili len v rámci verejných eventov.
„Cieľom celej kampane bola snaha oveľa viac upútať pozornosť na zbierku Hodina deťom. Známe osobnosti nahradili deti a ich sny. Kampaň z nášho pohľadu uspela najmä vďaka jasnému posolstvu v spojení s atraktívnym, kreatívnym a citlivým prevedením,“ uviedol chief creative officer z agentúry Jandl Bernd Fliesser.
Ako ďalej uviedol, nový kreatívny koncept je spoločným nápadom celého tímu. „Najväčšou inšpiráciou pre túto konkrétnu kampan boli naše vlastné deti a spomienky na detstvo,“ vysvetľuje.
Detská pracovná sila
Nosnou myšlienkou nového konceptu sú veľké sny, ktoré potrebujú malú pomoc v podobe hodinovej mzdy. Práve tie nadácia komunikuje prostredníctvom detských postáv, vykonávajúcich povolania typické pre dospelých.
Do televízie boli nasadené tri televízne spoty, v ktorých sa deti premenili vo svojich snoch na pilota lietadla, šoféra sanitky a hokejového brankára. „Veľké sny potrebujú malú pomoc,“ tvrdí voice-over v spotoch.
„Našim primárnym cieľom bolo komunikáciu ozvláštniť, ale zároveň zachovať jej emočnú silu. A to je jeden z dôvodov, prečo sa hlavnými hrdinami stali deti a zohrávajú v celej kampani kľúčovú úlohu. Zároveň sme radi, že konečný výsledok je veľmi kvalitný po ideovej, ale aj po produkčnej stránke,“ tvrdí Fliesser.
Súčasťou mediamixu je aj printová kampaň a rozhlsové spoty, ktoré vznikli v spolupráci s Protos Production. Fotoprodukciu zabezpečil Matúš Bence.
hodina_detom_pilotka Zdroj: Jandl
Kampaň bola nasadená v médiách v priebehu mesiacov november a december. Okrem kategórie “Kampaň” získala prvenstvo aj v kategóriách “TV spot”, “Print”, “Rádio”.