KAMPAŇ 10/15

Hodnotenie: 3,36 / 5 bodov
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl

Viac o kampani 



2. miesto

Vianoce v Telekome

Hodnotenie: 3,22 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi



3. miesto

Praví kávičkári

Hodnotenie: 2,03/ 5 bodov
Zadávateľ: BOP
Agentúra: Zaraguza


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

MAMIČKINE DOBROTY SLSP BOP SLSP TELEKOM
NÁPAD 3.56 2.91 2.94 2.44 3.5
PRÍNOS 3.16 3.13 3.13 2.62 2.94
SPOLU 3.36 3.02 3.03 2.53 3.22

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

OUTDOOR

TV SPOT

Keď je reklamná kampaň televízny seriál

Nie je to po prvý a pravdepodobne ani posledný krát, čo v ankete Kampaň mesiaca skóruje laznícky koncept siete Coop Jednota. Kampaň si aj tentokrát získala srdcia odbornej i laickej poroty.

Hlavnými hrdinami je notoricky známa postava Baču si na salaši idylicky nažíva s priateľom Honelníkom. A ako v správnej rodine, ani tu nechýba starostlivá matka, ktorá ponúka dobroty. Tie Coop Jednota predáva pod vlastnou značkou „Mamičkine dobroty“. Zaujímavosťou je, že postavu bačovej matky hrá rovnaký herec ako Baču, avšak v ženskej verzii.

„Cieľom kampane je podpora hniezdovej vlastnej značky Coop Jednota Mamičkine dobroty, ktoré tvoria klasické potraviny vyrobené na Slovensku. Coop Jednota si prostredníctvom vlastných značiek buduje svoj imidž už niekoľko rokov,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk creative director z agentúry Jandl Ján Fajnor.

Coop Jednota v kampani spojila „ľudové“ a „laznícke“ s moderným. V televíznom spote využila dron, ktorým si hlavní hrdinovia navzájom pomáhajú. Dron má podľa agentúry pôsobiť výstredne a vtipne. Mediamix pozostáva okrem televízneho spotu aj z printu a POS materiálov.

„Kreatívne koncept Bača a Honelník je skvelý, lebo dáva takmer neobmedzené možnosti kreatívne sa „vyblázniť“ a tým je pre divákov a zákazníkov stále „cool“. Budem sa opakovať, ale každú novú kampaň vítajú ľudia ako nový diel svojho obľúbeného seriálu. Práve táto dvojica hrdinov sa nemalou mierou spolupodieľa na skutočnosti, že práve Mamičkine dobroty sú spomedzi hniezdových značiek najsilnejšou kategóriou,“ uvádza Fajnor.

Kampaň z dielne reklamnej agentúry Jandl okrem kategórie „Kampaň“ bodovala aj v kategórii „TV spot“.

Vizitka tvorcov

head of art Pavel Gajdoš z Jandl

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Náhodou. S odstupom času môžem povedať, že tá náhoda bola pre mňa šťastná. Je to zvláštne, že táto náhoda ma priviedla k práci, ktorú celý život robil môj otec. Isto na to existule nejaké slovenské porekadlo.

Ján Fajnor: Kampane Coop Jednoty sú pre ľudí ako televízny seriál

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Všade, ale myslím, že má na to vplyv aj blížiaci sa deadline. Vtedy aj z päty.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Keďže krátkodobá pamäť je zároveň moja jediná, pre mňa sú to vždy tie posledné. COOP Jednota Mamičkine dobroty s dronom a tiež Kolesománia.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

O tom nerád hovorím, ale na mojej postave to dosť vidieť.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Taký žltý prístroj, ktorý mal pomáhať umývať okná. To sme si pomohli

Čo robíte, keď nepracujete?

Viac je toho, čo všetko by som chcel robiť, ale nemám toľko voľného času. Ale chystám sa s tým niečo urobiť - už desať rokov.