Za posledným kreatívnym počinom pre banku stojí tvorca Ašot Haas, ktorý je známy svojimi svetelnými objektmi.
Na svoje dielo perceptuálneho umenia použil približne 15-tisíc guľočok zavesených na vyše 500 silikónových vláknach, ktoré dohromady vytvárajú dvojmetrovú kocku.
Zo vzdialeného bodu je však viditeľné, že guľočky vytvárajú obrazec, na ktorom je veľký nápis „2 percentá“. Tie tvoria hlavný produktový benefit podporovaného termínovaného vkladu.
Na predchádzajúcich kampaniach sa podieľali Adnrea Zvadová a Nina Weisslechner.
„Ašotova doterajšia tvorba má všetko, čo sme pre aktuálnu kampaň J&T Banky hľadali. Charakterizuje ho precíznosť, priam matematická, ktorá je pri perceptuálnom umení nevyhnutná. Tiež sme ocenili jeho znalosť materiálov a skúsenosti s nadrozmernými inštaláciami. V neposlednom rade aj jeho profesionálny prístup, ktorý bol veľmi nápomocný pri náročnej produkcii kampane,“ vysvetľuje idea maker agentúry MW Promotion Beáta Hudecová.
Príprava diela si vyžiadala viac ako 3 500 hodín práce tímu šiestich ľudí. Kocku plánuje banka počas kampane umiestniť na verejnom mieste, aby bola verejnosti na očiach.
Pri prípravách spotu nebola použitá počítačová grafika a ako uvádza agentúra, upravený nebol žiadny záber. Dielo bolo kompletne vytvorené, inštalované a natočené reálne vo filmových ateliéroch.
„J&T Banka opätovne využíva vo svojej komunikácii princípy maximálnej údernosti a priamočiarosti. Televízny spot je preto ‚očistený‘ od všetkých nadbytočných podnetov tak, aby bola pozornosť diváka nasmerovaná predovšetkým na produktový benefit. Preto sa celý spot doslova a do písmena točí okolo umeleckého objektu, perceptuálnej kocky, ktorá originálnym spôsobom zobrazuje symbol 2 %,“ vysvetľuje agentúra.
Tento princíp využila J&T Banka už vo svojich troch predošlých kampaniach. Kampaň je nasadená predovšetkým v online, televízii, printe, rozhlase a v kinách.