Island zverejnil nové video, ktoré je súčasťou marketingovej kampane na podporu cestovného ruchu nazvanej Inspired by Iceland. Tvorcovia videa sa inšpirovali u Marka Zuckerberga a jeho októbrového oznámenia zmeny názvu firmy Facebook na Meta, uviedol server CNBC.
Prečo sa Facebook premenuje? Je za tým nový virtuálny vesmír
Islandverzum prichádza
Zuckerberg oznámil zmenu názvu aj na videu, kde vychválil tzv. metaverzum, virtuálny svet, ktorý má byť nástupcom mobilného internetu. Charakteristickou vlastnosťou metaverza je podľa Zuckerberga „pocit prítomnosti, akoby ste tam boli s ostatnými ľuďmi“.
Islandské turistické úrady sa však domnievajú, že môžu ponúknuť niečo lepšie. V novom videu vystupuje človek podobný Zuckerbergovi - podobný zostrih, minimalistické oblečenie a gestá rúk - a predstavuje divákom Islandverzum, miesto obohatené skutočnou realitou bez smiešne vyzerajúcich slúchadiel.
„Dnes chcem hovoriť o revolučnom prístupe, o tom, ako prepojiť náš svet - bez toho, aby to bolo super divné,“ hovorí hovorca do kamery. Video ospevuje úplne strhujúce zážitky na Islande, ako skutočné skaly, skutočných ľudí a oblohu, ktorú je možné vidieť na vlastné oči.
Milión rokov vývoja
V paródii pokračujú aj tlačené materiály zaslané novinárom. Vysvetľujú, že Islandverzum bol vytvorený po miliónoch rokov vývoja a že používatelia môžu preskúmavať a smerovať svoje cesty do mnohých rôznych vrstiev podmanivej reality, stačí len ho navštíviť.
A pozadu nezostávajú ani úradníci. „Na tvorbe Islandverza sa podieľali odborníci z vlády, priemyslu, prírody a akadémie a tiež niekoľko sopiek,“ uviedla v tlačovej správe šéfka Visit Iceland Sigrídur Dögg Gudmundsdóttirová.
Reakcie na video na internete sú naskrz pozitívne. Ľudia tu chvália „trolling na olympijskej úrovni“ a mnohí vyjadrili záujem krajinu navštíviť.
Nie je to prvýkrát, keď Island stavil na humor, aby pritiahol pozornosť k zemi. Iné videá Inspired by Iceland využívajú komediálne prvky vysvetľujúce prečo nejazdiť na Island v džínsoch alebo v topánkach na vysokom podpätku. Video z roku 2017 nazvanej Najťažšia karaoke pieseň na svete má na youtube takmer 14,5 milióna zhliadnutí.