Zenith patriaci francúzskej spoločnosti Publicis zvýšil svoju prognózu tohtoročného rastu celosvetových výdavkov na reklamu zo 4,1 na 4,5 percenta.
Až dve tretiny celkového rastu má v rokoch 2017 až 2020 pochádzať z reklamy vo vyhľadávačoch (paid for search) a reklamy v sociálnych médiách. Práve tieto dve platformy sú najväčším prispievateľom k rastu celkových reklamných investícií vo svete.
Na konci tohto roka by mali podľa odhadov Zenithu globálne reklamné výdavky dosiahnuť výšku 581 miliárd dolárov.
Platená reklama vo vyhľadávačoch bude v rokoch 2017 až 2020 rásť o 22 miliárd dolárov, zatiaľ čo reklamné výdavky na sociálnych sieťach by mali rásť o 28 miliárd dolárov, uvádza agentúra. Platené vyhľadávanie vzrastie za toto obdobie o osem percent a výdavky na sociálne médiá o 16 percent.
Niektoré trhy posilnili od vydania predchádzajúcej prognózy v júni tohto roka, najmä v Kanade a Spojenom kráľovstve, kde dopyt od inzerentov bol silnejší, ako sa očakávalo. Výrazné revízie smerom nahor boli vykonané aj vo Vietname, Francúzsku a v Taiwane.
Naopak nemecký reklamný trh sa v tomto roku rozvíja slabšie, ako sa očakávalo, preto agentúra znižuje prognózu rastu. Namiesto očakávaného stúpania o 2,5 percenta znížila odhad na dve percentá.
Aj Slovensko čaká podľa odhadov agentúry
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?