V marci eviduje Instagram u seba prvý raz viac ako milión aktívnych zadávateľov reklamy. Vlani v rovnakom období to bolo ešte len 200-tisíc značiek.
Instagram uvádza, že nasadené kampane vyvolali interakciu u 120 miliónov používateľov siete, ktorí navštívili web značky, hľadali cestu do reštaurácie či obchodu, alebo sa priamo kontaktovali s instagramovým profilom brandu. V decembri sieť vlastnená spoločnosťou Facebook oznámila, že prekonala hranicu 600 miliónov používateľov.
Dovedna Instagram v súčasnosti eviduje vyše osem miliónov „biznis“ profilov značiek, ktoré môžu na sieti zadávať reklamy. Najviac takýchto profilov je v USA, Brazílii, Indonézii, Rusku a vo Veľkej Británii.
Podľa interných údajov Instagramu zverejnených v blogu používatelia hojne „followujú“ profily značiek – aspoň jeden komerčný profil sleduje 80 percent z nich.
Značkám sa Instagram snaží vychádzať v ústrety rôznymi novinkami a nástrojmi. Vlani im napríklad umožnil zverejňovať u používateľov populárne príbehy – Stories. Ide o koláž obrázkov či videí zhromaždených počas dňa, ktorá z Instagramu po 24 hodinách zmizne.
Z pripravovaných noviniek Instagram v aktuálnom blogu spomína možnosť priamych rezervácií. Na stránke značky pribudne tlačidlo „book“, prostredníctvom ktorého si používateľ objedná službu priamo cez sieť. Rezervácie uvedie Instagram v priebehu roka.