Innogy tvrdí, že sa v kampani nechce zameriavať na krátkodobé benefity a svoje produkty nekomunikuje cez ušetrené peniaze na konci roka. Upozorňuje, že šetrenie energiou môže mať z dlhodobého hľadiska celospoločenský vplyv.
„Prostredníctvom kampane sa snažíme ukázať, že každá malá zmena v prístupe k hospodáreniu v domácnosti aj pomocou našich produktov má v konečnom dôsledku obrovský efekt na úsporu a životné prostredie,“ vysvetľuje vedúca odboru marketingovej komunikácie spoločnosti Innogy Slovensko Beáta Kullová.
Dôsledkom toho môžu byť morské pláže v Petržalke, ale aj vyslanie prvej slovenskej rakety na Mesiaci, o čo sa opierajú aj dva televízne spoty.
I keď sú tieto situácie nadnesené, podľa spoločnosti sú čísla reálne. „Úsporná hlavica môže mať oproti bežnej sprche prietok nižší až o 9 litrov za minútu. Pri priemernej dĺžke sprchovania 4 minúty by každý Slovák ušetril denne 36 litrov vody, ročne 13 140 litrov, a všetci dokopy by sme takto mohli ušetriť viac než 70 miliónov metrov kubických ročne. Za pár rokov je to naozaj more vody,“ vysvetľuje Innogy.
„Predsa len udrie do očí viac, ak individuálnu úsporu niekoľkých stoviek eur ročne prepočítate na kumulovanú úsporu energie alebo vody. V horizonte niekoľkých rokov ide o obrovské množstvá, ktoré v TV spotoch naozaj vyniknú,“ vysvetľuje Innogy.
Kampaň z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett odštartovala ešte koncom augusta – v dvoch vlnách okrem TV aj v online. Prvá vlna komunikuje úspornú sprchovú hlavicu a v druhej vlne sa zameriava na Zónovú reguláciu vykurovania.