VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – AUGUST 2017
Obývačka na všetko
Hodnotenie: 6,58 / 10 bodov
Zadávateľ: Ikea
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi, Saatchi & Saatchi (CZ), Seesame
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Denný dátový balíček
Hodnotenie: 6,06/ 10 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi
3. miesto
Šalát sme dotiahli do dokonalosti
Hodnotenie: 5,68 / 10 bodov
Zadávateľ: McDonald's Slovensko
Agentúra: DDB
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)
Odborná porota | Agentúry | Verejnosť | Spolu | |
Obývačka na všetko - Ikea | 6,75 | 6,00 | 6,67 | 6,58 |
Denný dátový balíček – Telekom | 6,50 | 6,00 | 4,78 | 6,06 |
Šalát sme dotiahli do dokonalosti – McDonald's | 6,25 | 4,00 | 5,67 | 5,68 |
Dotyk kvetov – Zlatá Studňa | 6,25 | 4,00 | 5,55 | 5,66 |
Kuchyňa Lidla pre malých kuchárov – Lidl | 5,50 | 5,50 | 5,78 | 5,56 |
Vášeň vo vinici - Vinea | 5,25 | 4,00 | 5,67 | 5,08 |
Kapitán – Mojesídlo.sk | 5,00 | 4,00 | 4,33 | 4,67 |
Nad e-mailami divákov – Fio banka | 4,50 | 4,00 | 3,44 | 4,19 |
Tetovačky na Grape – VÚB banka | 4,50 | 3,00 | 3,78 | 4,06 |
Uprednostňujeme slovenskú kvalitu - Coop Jednota | 3,50 | 4,00 | 5,67 | 4,02 |
Platinum 78 vodka – St. Nicolaus | 4,00 | 3,00 | 4,44 | 3,89 |
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. |
V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Luciu Pidovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.
Pre katalóg robíme vždy separátnu kampaň
Tohtoročná kampaň a myšlienka celého vyše 300-stranového katalógu je venovaná obývačke, teda miestu, kde ľudia trávia značnú časť dňa. Nasadená je okrem televízie v printe, outdoore či na internete.
„Cieľom tohtoročnej kampane bolo zmeniť pohľad ľudí na ich obývacie izby. Tým kraľujú stále príliš mohutné sedacie súpravy a nepraktické úložné priestory, ktoré obyvateľom bytu neposkytujú dostatočný priestor pre akúkoľvek inú aktivitu. A pritom je to úplne jednoduché,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk campaign leader pre regióny CZ/HU/SK Magdaléna Mrázková.
Ako ďalej dodáva, kampaň pre katalóg je pre Ikeu separátna kampaň, ktorá každý rok ohlasuje, že nový katalóg je opäť tu. „Katalógová kampaň tento rok vznikla rýchlo a spontánne, v podstate sme sa pohrali s hlavnou témou katalógu ‚Urobte si miesto na to, čo máte radi‘,“ uvádza.
Zdroj: Ikea
Naopak kampaň zameraná na komunikáciu obývačiek je výsledkom dlhej a intenzívnej prípravy na základe výsledku spotrebiteľského prieskumu v našom regióne a tematicky zameraných focus groups. Znamená to napríklad, že realizácia televízneho spotu z kampane sa začala už pred rokom.
Kampaň, ktorá dáva okrem televízie dôraz aj na digitál, je pomerne silne produktovo orientovaná. Značka v nej totiž komunikuje okrem inšpiratívnych riešení aj konkrétne produkty, ktoré si zákazník môže kúpiť. Práve preto má aj vyšší potenciál na zvýšenie predaja.
„Čo sa týka ohlasu a výsledkov kampane, zatiaľ žiadne závery nemôžeme vyvodzovať, keďže je ešte stále nasadená. Avšak aspoň z prvých digitálnych výsledkov vidíme, že ľudí táto téma naozaj zaujala a začali sa viac zaujímať o naše výrobky,“ hovorí M. Mrázková.
Do kampane pre nový katalóg Ikea zapojila aj blogerov, s ktorými spolupracuje dlhodobo. Fresshion, Lucypug, Feathers to dust a ďalšie sa zúčastnili eventu po zatváracích hodinách nákupného centra. Blogeri boli rozdelení do skupín, dostali indície, na základe ktorých museli plniť úlohy. Ak aktivitu splnili, získali predmety z nových kolekcií. Každá z blogeriek si ulovila 14 noviniek a dostala katalóg so svojou vlastnou personalizovanou obálkou.
„S blogermi spolupracujeme dlhodobo a s nadšením, vzájomne sa inšpirujeme a zdieľame s nimi novinky. Preto nechýbali ani pri uvedení nového katalógu Ikea, kedy sme pre nich pripravili špeciálny program v priestoroch obchodného domu po záverečnej. Akcia mala úspech a blogerky a vlogerky vytvorili na svojich sociálnych sieťach naozaj zaujímavý a autentický obsah,“ dodáva M. Mrázková.
O kreatívnu stránku spotu sa postarala česká agentúra Saatchi & Saatchi spoločne so slovenským tímom z agentúry MUW Saatchi & Saatchi. PR podporu a kampaň s blogerkami realizovala agentúra Seesame.
Pri kampaniach nemusíme dodržiavať globálny koncept
O tom, ako sa pripravujú kampane pre Ikea, hovorí za celý tím agentúry Saatchi & Saatchi account directorka Lucie Garbienová.
Zdroj: Saatchi & Saatchi
Aký je Ikea klient a ako sa pre ňu pripravujú kampane, kedže je to „lovebrand“?
Ikea je skvelý klient, je to globálna značka, ktorú má (skoro) každý rád a pre takéto brandy sa pracuje určite dobre. Kampane sa plánujú dlho dopredu, schvaľovanie prebieha na viacerých úrovniach, ale vo finále je aspoň viac času na prípravu exekúcie. Špecifikom Ikea je, že aj keď robíme čisto imidžovú kampaň, vieme byť veľmi produktoví. Pretože riešenia od Ikea obklopujú každého z nás skoro v každej situácii. Keď spíme, varíme, jeme, pracujeme alebo relaxujeme, niečo od Ikea je vždy s nami.
Nakoľko musíte pri príprave kampaní dodržiavať globálny koncept. Máte pri kreatíve voľné ruky?
Nemusíme dodržiavať žiadny globálny koncept, ale pri práci na značke sa samozrejme inšpirujeme globálnym pozicioningom značky a jej hodnotami. Ako lokálna agentúra sa ho však snažíme priblížiť lokálnym špecifikám, insightom a vkusu regiónu CZ/SK/HU.
Na čom staviate celú stratégiu značky pri komunikácii?
Ak by sme mali jedným slovom pomenovať náš základný prístup ku komunikácii Ikea v regióne, tak použijeme slovo „človečina“. Dizajnujeme ju tak, aby sadla cieľovke rovnako ako nábytok od Ikea - bola uveriteľná, autentická, relevatná a zábavná.
Ktorá z kampaní bola pre Ikea zatiaľ najúspešnejšia?
Predpokladáme, že súčasná venovaná obývačke, keďže je našou prvou pre Ikea a rovno obsadila prvé miesto.
A ktorá je vaša najobľúbenejšia od iných, zahraničných agentúr?
Každému sa páči niečo iné, ale mne osobne sa najviac kampaň „Feels like home“. Je stará asi 10 rokov, ale stále je kvalitná.
Z tých posledných asi kampaň s názvom „Rozvod“. Silný príbeh, neprikrášlená realita života a super úloha produktu.
A potom určite aj posteľová klasika...
Nápady čerpáme rôzne, celkom to ide na kresle Friheten. V agentúre („nekecám“) máme i gauče z Ikea, na ktorých sa veľmi dobré váľa a výmýšľa. No a keď z toho stále nič nie je, tak ideme na kávu alebo na dlhýýýýýýý obed.
V čom je Ikea výnimočný klient oproti ostatným, ktorých máte v agentúre?
Ikea je výnimočná už len tým, že je Ikea, nie? Globálna a silná značka. Nechcem sa púšťať do porovnávania s ostatnými klientmi, každý má od nás zaručený stopercentný prístup. My máme radi humor a „smart“ príbehy a dúfam, že sa nám to darí aj „doručovať“. Sme ľudia a neberieme sa zas až tak vážne. To je na Ikea rovnako sympatické. Ľudský prístup.
Aké novinky máte v agentúre?
Práve beží naša nová kampaň pre značku Heuréka. Tú máme veľmi radi. Rovnako pripravujeme Vianoce pre T-Mobile. Vyhrali sme prvé miesto na Mediálne.sk a tešíme sa samozrejme na víkend ☺
A čo chystáte na jeseň?
Varené víno a grog.