Na výberovom konaní v našom regióne sa zúčastnili štyri agentúry. Ikea si vybrala Vizuem, zvyšných účastníkov tendra spoločnosť nemenovala.

„Prezentácie všetkých štyroch mediálnych agentúr, ktoré postúpili do užšieho výberu, boli jednoznačne v súlade s naším smerovaním k dátovému marketingu. Vybrať jedného víťaza však nebolo jednoduché, porovnávali sme naozaj minimálne rozdiely vo finálnych návrhoch, ktoré boli všetky na veľmi vysokej úrovni,“ hovorí Michal Kroupa, manažér externej komunikácie Ikea pre región CZHUSK.

Doteraz spolupracoval nábytkársky reťazec s mediálnou agentúrou MEC. Táto kooperácia sa uzavrie na konci roka 2016.

Lokálnym výberom mediálnych agentúry Ikea predchádzal globálny tender, ktorý spoločnosť realizovala od apríla v spolupráci s partnerom pre mediálne poradenstvo ID Comms a partnerom pre mediálne audity MediaPath.

Po prieskume trhu a zvážení štvorice strategických návrhov si Ikea na globálnej úrovni vybrala agentúry GroupM a Dentsu Aegis.

Ikea si v česko-maďarsko-slovenskom regióne nedávno vyberala aj novú kreatívnu agentúru. Tender už podľa informácií Mediálne.sk takisto uzavrela a meno víťaznej agentúry má oznámiť čoskoro.

Nová agentúra doplní súčasnú reklamku Kaspen/Jung von Matt. S dvojicou agentúrou sa chce reťazec zamerať na viac regionálnych kampaní.