Švédska Ikea nasadila na Slovensku pred koncoročným obdobím sezónnu imidžovú komunikáciu, ktorá má spotrebiteľom sprostredkovať vianočnú atmosféru a spojiť nábytkovú spoločnosť s pocitom domova.
Na podporu predaja firma zároveň nasadila akciu - bezplatný dovoz tovaru pri nákupe nad určitú hodnotu.
Nábytkárska spoločnosť sa oproti minulému roku okrem zmeny konceptu snažila posilniť aj komunikačné nástroje.
„Naša vianočná kampaň sa zameriava na príjemné pocity spojené s týmto obdobím. Vianoce predstavujú pre nás i pre našich zákazníkov domov, preto toto posolstvo,“ tvrdí advertising manager pre Ikea ČR, SR a Maďarsko Kateřina Krobová.
V 40-sekundovom spote je zobrazená rodina – deti bojujú vo vani s kaprom, kradnú čerstvo upečené medovníky či po celom byte hľadajú skryté darčeky ešte v predstihu.
Celým spotom sprevádza voice-over, ktorý zdôrazňuje, že Vianoce sú veľké očakávania, skúška šikovnosti či detskej trpezlivosti, ale sú tiež obdobím, keď sa vrátite do detstva. „Vianoce sú domov,“ uzatvára.
Súčasťou spotu je aj dôvetok, ktorý zákazníkov oboznamuje so špeciálnou vianočnou ponukou – dopravou tovaru zadarmo. Akcia platí do 17. decembra pri kúpe nábytku nad 400 eur.
Kampaň pripravila reklamná agentúra Kaspen/Jung von Matt. Vytvorila ju nielen pre Slovensko, rovnaká komunikácia beži aj na českom a maďarskom trhu.
Okrem televízneho spotu komunikačný mix pozostáva z outdoorovej reklamy umiestnenej na citylightoch, reklamných nosičov v prostriedkoch MHD, online bannerov a PR aktivít. Ikea pripravila aj špeciálnu microsite, ktorú reťazec plánuje spustiť 22. novembra.