Výrobca nábytku tiež plánuje týmto spôsobom upozorniť na dôležitosť kompozície, načasovania, svetla a precíznej prípravy, ktoré stoja za kvalitnou umeleckou fotkou. Kým väčšina moderných aplikácií umožňuje zhotoviť neobmedzený počet záberov, Klikk dovolí po stiahnutí každému používateľovi stlačiť spúšť iba raz.

Kvôli zvýšeniu autenticity neponúka tiež použitie žiadneho filtra a odvážlivci sa musia zaobísť bez akýchkoľvek dodatočných úprav.

Celá myšlienka však neslúži len ako pripomienka fungovania umelca v analógovej dobe, ale má aj za úlohu podporiť iniciatívu spoločnosti pod názvom Art Collection. V rámci nej Ikea od minulého roka prináša limitovanú edíciu jedenástich umeleckých plagátov, aby za nízku cenu skrášlili domovy spotrebiteľov.

Témou minulého roka sa stalo street art a rok 2016 patrí práve fotografii. Najnovšiu kolekciu švédsky výrobca predstavil siedmeho apríla a obsahuje diela známych svetových fotografov ako Mandy Barker, Bobby Doherty, Jill Greenberg, Annika Von Hauswolff či Chad Moore, uvádza Adweek.

Motiváciou k využívaniu netradičnej aplikácie má byť najmä dodatočné zaradenie najlepšieho zo záberov do tejto kolekcie pod číslom dvanásť. Fotka bude tiež na predaj na internetovej stránke spoločnosti a tisíc šťastných spotrebiteľov ju dostane zadarmo. Za nápadom stojí agentúra DDB Brusel.