Na YouTube marketingové oddelenie firmy zavesilo promo video, v ktorom katalóg nazvali ako „bookbook“.
Ide o šikovnú reklamu, ktorá paroduje notoricky známu reklamu na iPad z roku 2010. „Ikea katalóg je plne nabitý a batérie netreba nabíjať,“ vraví vo videu Jörgen Eghammer, ktorý je uvádzaný ako Chief Design Guru v Ikea.
Dizajnér upozorňuje na dotykovú technológiu katalógu, ktorý nepotrebuje žiadne káble. Reklama sa podobá na Apple reklamy na produkty ako iPhone 5S alebo iPad jednoduchým vzhľadom, zábermi kamery zblízka, prelínaním obrazov, prázdnymi pozadiami a prepracovanými opismi produktov.
Navyše, J. Eghammer má takmer identické tričko ako šéfovia dizajnu v Apple Jonathan Ive a Craig Federighi.
Apple dizajnér Jonathan Ive Zdroj: Youtube
Obe značky sú medzi spotrebiteľmi populárne alebo naopak nenávidené, preto sú často aj obeťami mnohých paródií od spotrebiteľov.
V prípade Ikea ide o slávny labyrint v obchode:
V prípade Apple zas o inovatívne zlepšenia alebo slávnu Siri: