Kampaň nadväzuje na prieskum realizovaný agentúrou Simply5, ktorý ukázal, že 80 percent slovenských domácností sa zaujíma o znižovanie spotreby energie, vody a vyprodukovaného odpadu.
„Väčšina Slovákov nevie, ako účty za vodu a energiu znížiť. Našim zámerom bolo preto predstaviť konkrétne riešenia, ako šetriť v domácnosti. Keďže téma trvalej udržateľnosti je pre nás veľmi dôležitá a odráža sa vo všetkom, čo v Ikea robíme, snažili sme sa ju podporiť všetkými dostupnými mediatypmi,“ uviedla pre Mediálne.sk PR manažérka Ikea Bratislava Jana Hrubcová.
Samozrejme, reklama od Ikea nedáva iba tipy na šetrenie peňazí - kampaň v prvom rade predáva vodovodné batérie s perlátorom, ktorý prepúšťa menšie množstvo vody, či LED žiarovky s nízkou spotrebou energie.
Súčasťou kampane sú televízne spoty, v ktorých značka ukazuje, ako na to. V spote s názvom Lampa voice-over divákom vysvetľuje, aké je pre ľudí dôležité, aby sa ich lampa hodila k životnému štýlu, páčila sa iným, mala dlhú životnosť či bola funkčná. Avšak reťazec tvrdí, že jemu záleží aj na tom, aby svojim zákazníkom pomohla ušetriť.
Kampaň je okrem televízie nasadená prostredníctvom rádiových spotov, digitálnych médií, OOH, sociálnych médií alebo PR. Špeciálne k téme šetrenia má Ikea microsite, kde sa ľuďom snaží ukázať, ako môžu začať šetriť, ako ušetriť, kde si môžu spočítať, koľko ušetria.
„Ľudia minú v období Vianoc a ku konca roka väčšiu časť peňazí, preto im chceme ukázať, ako sa dá ušetriť práve na začiatku roka,“ dodáva.

Zdroj: Ikea
Na kampani Ikea spolupracovala s agentúrou Kaspen/Jung von Matt. Odštartovala v úvode januára a potrvá do 19. februára. Okrem Slovenska prebieha na českom a maďarskom trhu.