Na konferencii WWDC predstavil Apple okrem iného aj detaily o počítači Mac Pro. Definuje ho ako produkt pre profesionálov. Reagovať sa rozhodla Ikea.
Tá na Facebooku zdieľala tovar z vlastnej ponuky, ktorý sa naň výrazne podobá – strúhadlo z nehrdzavejúcej ocele Idealisk.
„Technologickou novinkou týždňa je bezpochyby odhalenie podoby počítača s ultravýkonným 28-jadrovým procesorom. My vám predstavujeme nemenej designového pomocníka, u ktorého pri pozornom strúhaní neprepadne ani jadierko,“ píše Ikea v príspevku. Za myšlienkou tohto žartu stojí agentúra Triad Advertising.
Mac Pro od spoločnosti Apple Zdroj: Twitter
Ikea naráža aj na cenu nového počítača, nakoľko tvrdí, že nastrúha aj to najdrahšie jablko. Počiatočná cena Mac Pro predstavuje 6-tisíc dolárov , čo je v prepočte vyše 5 300 eur.
Nejde však o prvý žart, ktorým sa švédska firma „pustila“ do Applu. V roku 2014 napríklad zverejnila spot, v ktorom vlastný katalóg nazvala „bookbook“. Bol paródiou reklamy na iPad z roku 2010. „Ikea katalóg je plne nabitý a batérie netreba nabíjať,“ vravel vo videu Jörgen Eghammer, uvádzaný ako Chief Design Guru v Ikea.