Slováci profesijnú sociálnu sieť LinkedIn ignorujú, čo je najväčším problémom aj pre zadávateľov, ktorí chcú okrem tradičných sociálnych sietí využiť aj tento kanál.

Na TREND konferencii Internet a reklama 2013 komentoval fungovanie reklamných kampaní na LinkedIn-e marketér a CEO spoločnosti Chilli Business Solutions Michal Dragan.

IaR 2013: Inzerovať na LinkedIn na Slovensku je neefektívne

Podľa jeho slov Slováci a Česi profesijnú sociálnu sieť nenavštevujú, nevytvárajú na nej obsah a celkovú interakciu označuje za veľmi zlú. „Práve toto je najväčší problém z hľadiska vytvárania kampaní v prostredí LinkedIn na našom trhu,“ vysvetľuje.

Z hľadiska reklamných kampaní je podľa jeho slov inzerovať v slovenskom prostredí na LinkedIn horšie ako na Google+. „Ľudia si jednoducho profily vytvoria a ďalej už nevytvárajú obsah. To je najväčší problém. Všetko, čo sa deje na LinkedIn, či už ide o komentáre alebo žiadosti, smeruje do e-mailovej schránky používateľov. Ľudia nie sú nútení navštevovať túto stránku, prípadne idú cez mobilnú aplikáciu, ktorej reklama nie je súčasťou,“ vysvetľuje.

M. Dragan označil reklamu na LinkedIne tiež za drahý a neefektívny spôsob inzerovania. Platí sa za kliky alebo za impresie, pričom cena sa pohybuje od dvoch až po štyri eurá. Negatívum vidí aj v jazykovej bariére. „Reklamu je možné nastaviť v malom počte jazykov, v slovenčine nie. Ľudia ju preto veľmi ľahko prehliadnu," tvrdí.

Kampaň na LikedIn na Slovensku využila agentúra Visibility pri nábore poľsky hovoriaceho zamestnanca. „Prostredníctvom PPC kampane s budgetom približne 100 dolárov sa nám to v tom čase podarilo,“ uviedol executive director agentúry Juraj Sasko.

Jedným zo zahraničných zadávateľov, ktorý dokázal kampaň na profesijnej sieti premeniť na úspešnú, bola značka Volkswagen. Používateľov „prinútila“, aby si profil na LinkedIn aktualizovali. Čím viac ho mali vyplnený, tým získali viac bodov a rovnako sa zvýšila aj ich motivácia získať hlavnú cenu, automobil. Z Holandska sa kampaň rozšírila do celého sveta.

Riešením pre slovenských zadávateľov reklamy je podľa M. Dragana oslovovanie potenciálnych zákazníkov prostredníctvom skupín, stránok a API. „LinkedIn zarába z platených profilov, pre reklamu je neefektívny a tak jediný spôsob ako osloviť ľudí je práve týmito spôsobmi,“ uzavrel.