Hoci firma tvrdí, že reklamu naplánovala pred vypuknutím masového problému s utečencami, na verejnosť sa dostala práve v čase, keď do Európy začali prúdiť tisícky migrantov.

Rada pre reklamu koncom júna kampaň vyhodnotila za neetickú, keďže claim ‚Na pôvode naozaj záleží‘ mohol v kontexte deja reklamy, používania výrazu imigranti a aktuálnou situáciou ohľadom utečencov vytvárať dojem, že pôvod človeka je dôležitý.

Spoločnosť Hyza pre Mediálne.sk uviedla, že „kampaň bola na základe pripomienok upravená a boli upravené a vylúčené slovné spojenia, ktoré by mohli navodzovať atmosféru spojitosti s pôvodom ľudí. Tak ako to bolo odporúčané aj Radou pre reklamu.“

Používaniu slova imigranti sa Hyza v kampani ani po verdikte Rady pre reklamu úplne nevzdala. Ešte vo štvrtok mala firma na svojej facebookovej stránke Úprimné kurča s rodokmeňom ako profilovú fotku kurčatá v prečiarknutom znaku, pred ktorým stojí nápis Imigranti. Koncept s nelegálnymi imigrantmi sa používal aj v TV spote.

Hyza na webe po tragédii stiahla svoju slepačiu imigrantskú kampaň

Facebooková stránka spoločnosti Hyza - koncept Imigranti

Firma sa vzdala odkazov na kampaň až na prelome štvrtka a piatka, keď sa v médiách objavili fotky automobilu, v ktorom sa udusilo vyše 70 migrantov. Nákladné auto kedysi patrilo spoločnosti Hyza, nový majiteľ branding spoločnosti neodstránil.

Profilová fotka na Facebooku sa medzičasom zmenila na sliepku s názvom dlhodobej kampane Úprimné kurča s rodokmeňom. Odkaz na kampaň zmizol aj z takzvanej cover fotky na Facebooku, kde je už len obrázok grilovaného jedla.

Okrem Facebooku Hyza stiahla všetky odkazy na kampaň aj zo svojich korporátnych stránok Hyza.sk a Úprimnékurča.sk. Stránka Imigranti.sk, ktorú firma nasadila počas kampane, je už nefunkčná, vo štvrtok ešte fungovala.