Slovenský dodávateľ hydiny Hyza chce v najnovšej kampani podporiť produkciu domácich hydinových výrobkov. Na trh uviedla „Úprimné kurča s rodokmeňom“, ktoré o sebe tvrdí, že je Slovák a je na to hrdé. Spotrebitelia si jeho životný príbeh môžu zistiť aj na webe po zadaní rodného čísla z etikety výrobku.
„Hyza upravila a prepojila svoj informačný softvér tak, aby sa zákazník mohol na stránke www.uprimnekurca.sk po zadaní rodného čísla z etikety dozvedieť, na ktorej farme ho chovali, čím ho kŕmili, kto ho spracoval a kontroloval. Mnohí zákazníci tak môžu už priamo pri pulte v obchode vďaka internetu v mobiloch zistiť, aký je pôvod a rodokmeň „úprimného kurčaťa“,“ vysvetľuje marketingový riaditeľ spoločnosti Hyza Mikuláš Šranko.
Ako uvádza spoločnosť v tlačovej správe, dôvodom spustenia kampane a uvedenia novinky je "edukácia spotrebiteľa". „Slovenský trh je totiž vďaka nedostatočnej ochrane doslova zaplavený hydinou pochybnej kvality z Poľská, Brazílie, Francúzska, Maďarska či Rumunska, ktorá pochádza z nekontrolovaných chovo a často je spracovaná spôsobmi, ktoré Európska únia nepovoľuje. S týmto sa na slovenských farmách určite nestretnete,“ tvrdí Hyza.
Filozofia a kreatívny koncept kampane pochádza z dielne PR agentúry 1st Class Agency, grafický dizajn etikety výrobku a vizualizácia pochádza od agentúry Wiktor Leo Burnett. „Burnettovci priniesli trefný a zábavný grafický vizuál s portrétom kurčaťa a nosnými headlinami vo forme „priamej reči“ podporujúcimi filozofiu kampane a zároveň rozšírili brandový názov produktu o slovo „úprimné“ kurča s rodokmeňom, čím spresnili zámer a charakter kampane,“ vysvetľuje Šranko.
Hyza sa v prvej vlne kampane sústreďuje predovšetkým na nástroje podlinkovej komunikácie – PR aktivity, internú komunikáciu, online aktivity na webe a Facebooku a in-store promo aktivity.
Zdroj: 1st Class Agency