Na rade spoločnosť neuspela ani s argumentom, že pripravovaná kampaň nemá nič spoločné so súčasnou situáciou týkajúcou sa príchodu imigrantov do viacerých krajín.
„AK RPR pri posudzovaní reklamy zohľadnila túto skutočnosť, avšak musela zohľadniť aj aktuálnu politicko-spoločenskú situáciu a vývoj okolo riešenia utečeneckej krízy, ktorú slovenská spoločnosť vníma,“ vysvetľuje Rada pre reklamu.
Výrobca v kampani, ku ktorej sa viaže aj web Imigranti.sk, nabáda spotrebiteľov, aby kupovali domáce kurčatá a dali si pozor na „ftákoviny“, teda nebalené kurčatá či ich diely s neoznačeným pôvodom. Tie dáva do spomínanej paralely s ilegálnymi imigrantmi.
Ako ďalej dodáva regulátor, koncepcia a spracovanie reklamnej kampane môžu byť vnímané spotrebiteľmi ako viacvýznamové a urážlivé. „Zadávateľ v spote použil slovné spojenie ‚ilegálni imigranti‘, avšak v kampani používa širší pojem ‚imigranti‘. Dôvodom je aj claim ‚Na pôvode naozaj záleží‘ v kontexte deja reklamy a v spojení s výrazom ‚imigranti‘, ktorý vytvára dojem, že pôvod človeka je dôležitý,“ vysvetľuje.
Neeticky podľa regulátora pristupovalo ku svojej kampani aj Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Sťažovateľ reklame vytýkal, že nabáda spotrebiteľa, aby si kupoval len značkové veci a poukazuje na vystupovanie dieťaťa v reklame, ktoré považuje za afektované. Dôvodom sú jeho požiadavky rovnako na značkové produkty.
„Koncepcia spotu vyvoláva dojem, že potraviny, ktoré nie sú označené značkou kvality, nemožno považovať za bezpečné a kvalitné, čo nie je pravda, keďže všetky potraviny umiestňované na slovenský trh musia byť bezpečné,“ tvrdí rada.
Za neetickú označila prezentáciu kvality a bezpečnosti potravín vo vzťahu k Značke kvality za zavádzajúcu. Rovnako za nevhodné považuje správanie dievčatka.
Reklamná rada sa opätovne zaoberala aj kampaňami, pri ktorých sťažovatelia poukazovali na sexistický podtón. Bilbordovú kampaň „Horúce novinky“ zadávateľa Exisport, na ktorom bolo zobrazené nahé ženské telo, regulátor odobril.
Neprešiel naopak vizuál zadávateľa Exima, ktorý podľa sťažovateľa zobrazoval nevhodne oblečenú ženu, čím bilbord môže ohrozovať mravnosť detí. S tým sa arbitrážna komisia stotožnila.
Neetickú kampaň mali aj Prešporčatá, ktoré na bilborde propagujú škôlku Pressburg Montessori Preschool. Sťažovateľ v nej považoval claim „Prihláste svoje dieťa do najlepšej škôlky“ za klamilivý a zavádzajúci. S týmto názorom súhlasila aj Rada - superlatívy v kampaniach musia zadávatelia podložiť.
Bezproblémová je webová stránka „Ambasádorky“ zadávateľa Modrý koník, porušenie kódexu nenašla rada ani v prípade televízneho spot zadávateľa Kofola Holding pre značku Jupík. Sťažovateľovi prekáža na reklame, že v nej ventilátor rozseká kreslenú postavičku - rybu, z ktorej vzniknú kúsky sushi, z ktorých trčia jednotlivé časti tela. Podľa regulátora nejde o realistický dej a deti podobné scény poznajú z rozprávok typu Tom a Jerry.