Televízna reklama zadávateľa Simply You Slovakia sa nepáčila viacerým fyzickým osobám, ktoré ju označili za nemravnú. Zadávateľ v nej vraj vykresľuje ženu sexisticky, hypersexuálne ladenú, aj keď prípravok je určený mužom, ktorí majú problém s erekciou.

„Cieľom reklamy je komunikovať výživový doplnok na skvalitnenie erekcie a v reklame nie je zobrazené správanie alebo vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali všeobecné normy mravnosti či slušnosti. Modelky, ktoré vystupujú v reklamách, nie sú vykreslené sexisticky, degradujúco či urážilovo a ich vystupovanie je v kontexte deja reklamných spotov,“ uvádza Rada pre reklamu.

S reklamou značky Clavin mali v minulosti problém českí hokejoví diváci počas Majstrovstiev. ČT po ich sťažnostiach prestala do vysielania zaraďovať sponzorské odkazy na prípravky na skvalitnenie erekcie. Viac informácií.

Na RPR sa v úvode roka ocitla aj modelka propagujúca spodnú bielizeň značky Intimissimi. Sťažovatelia reklamu označili za sexistickú, pričom reklama má vykresľovať ženu ako sexuálnu atrakciu. S týmto názorom sa však komisia nestotožnila a reklame dala nálepku „etická“.

„Modelka je vyobrazená v rámci vizuálu kampane v kontexte zobrazenia produktu konkrétnej značky, ktorá sa špecializuje na predaj spodnej bielizne. Samotné zobrazenie nie je neslušné alebo vulgárne, ani nie je v rozpore so všeobecnými normami mravnosti a slušnosti,“ uvádza.

Problém mal tentokrát vydavateľ 14 news a jeho reklamný článok s názvom „ako ušetriť na poplatkoch za osobný účet“ uverejnený v novinách. Sťažovateľ reklame vytýkal chýbajúce označenie inzercia, aj napriek tomu, že článok propagoval výhody osobného účtu od Poštovej banky. Podľa jeho slov vytváral dojem redakčného článku.

S týmto názorom sa zhodla aj Rada pre reklamu, ktorá potvrdila, že reklama môže u priemerného spotrebiteľa vyvolať dojem, že text je súčasťou riadneho redakčného obsahu a nie je reklamou.

Vlna kritiky sa zdvihla aj ohľadom televízneho spotu zadávateľa Orange Slovensko, ktorý propagoval „Pevný DSL internet“. Reklame vytýkal, že uráža všetkých vzdelaných ľudí a znehodnocuje učiteľský status, pretože na budíku sa zobrazuje čas 6:99, pričom každý vie, že hodina má 60 a nie 100 min. Rada však reklamu označila za etickú.

Bezproblémový bol aj reklamný článok zadávateľa Swan či webová stránka „Pôvodná cena“ zadávateľa Alza.cz.

Problém mal zadávateľ Gaya s internetovou reklamou na svojom webe s názvom „Tablet sa vracia“. Podľa sťažovateľa bola reklama zavádzajúca a znevýhodňovala potenciálnych klientov spoločnosti.

Rada pre reklamu vyčítala zadávateľovi nepozornosť pri komunikácii parametrom a podmienkam ponuky. „spotrebiteľ nebol na túto podmienku žiadnym spôsobom upozornený a podmienka nie je zrejmá ani z headlinu „Tablet sa vracia ku každému novému pripojeniu TV alebo internetu“.