O aktivity Hudbou proti hoaxom sa stará tím okolo Simony Bubánovej, spoluzakladateľky Creative Department a Lucie Ľuptákovej, account manager agentúry, kampaň zastrešuje organizácia Globsec.

Cieľom celého konceptu je zvýšiť povedomie o spomínanej problematike, podnietiť kritické myslenie nad obsahom správ a poskytnúť návod, ako rozoznať dezinformáciu nielen na internete.

„Hudbou proti hoaxom“ bojujú v novej kampani aj Sajfa či Gogo

Zdroj: Facebook / Hudbou proti hoaxom

V rámci kampane vznikol aj tematický webový portál, ktorý predstavuje aktivity Hudbou proti hoaxom a tiež poskytuje rady, ako dezinformácie rozoznať. Odporúča niekoľko krokov, napríklad opýtať sa na tému odborníka, dať si pozor na predsudky alebo si overiť autora článku.

„Urobme si z hoaxov fun a poďme proti nim bojovať spoločne. Hudbou,“ píše sa na portáli, ktorý otvára videoklip rapera Matysa. Okrem neho sa ku kampani Hudbou proti hoaxom hlási aj Sajfa, Gogo, tanečná skupina The Pastels či komik Fero Joke, ktorí buď zverejnili krátke video, alebo použili na sociálnych sieťach hashtag #hudbouprotihoaxom.

„Chceme mladým ľuďom prostredníctvom ich vzorov, ktoré majú na nich vplyv povedať, že hoaxy a dezinformácie nie sú cool, sú na smiech,“ uviedli S. Bubánová a L. Ľuptáková súvislosti s kampaňou.

Práve uvedením spomínaného hashtagu na Facebooku a Instagrame majú ľudia možnosť dostať sa do Matysovho videoklipu a tiež vyhrať finančnú odmenu v podobe 500 eur.