Spoločnosť sa rozhodla posunúť tradičnú reklamu na kúpeľne do inej roviny. Sto pozvaných hostí preto posadila na toalety v centre Berlína.
„Je na čase o tom hovoriť,“ uvádza Hornbach a stavia výnimočnú toaletu zo sortimentu, ktorý ponúka. Výsledkom je „Miesto kľudu“ (Hornbach pôvodny výraz „Miesto pokoja“ upravil, uprednostnil nespisovnú verziu „kľud“, pozn. Mediálne.sk) výraz ako oltár, ktorý stojí v kaplnke.
Hornbach vytvoril inscenáciu toalety, kde sa pri jej použití aktivujú všetky zmysly. „Priebeh potravy telom a následnou návštevou toalety sa totiž obracia smerom do reality v okolí. Po zasadnutí na výnimočnú toaletu návštevník pomocou 3D projekcie sprevádzanej vibrujúcim charakteristickým zvukom a materiálom, ktorý sa dá ohmatať zažíva neopísateľný zážitok,“ približuje spoločnosť netradičnú myšlienku kampane.
Dodáva tiež, že použitie tejto toalety nie je ľahké opísať a musí sa zažiť. Myšlienky a zážitky ľudí, ktorí sedeli na toalete, boli zvečnené v krátkom dokumentárnom filme, kde Miesto kľudu dostalo svoj hlas.
Hornbach dokonca rozdelil posedenie na toalete na tri dejstvá. Akt prvý opisuje ako vnútorný ústup. Toaleta je tichým úkrytom, kde si čítame noviny, alebo chceme byť na chvíľu sami, chceme sa zregenerovať a na chvíľu si odpočinúť.
Po ňom nasleduje tráviaci proces. V bruchu je centrum trávenia, ktoré má každý človek iné. Prijaté jedlo prechádza telom, ktoré je napríklad ovplyvnené stresom. Tretí, posledný akt, definuje ako finálne uvoľnenie... Toaleta je i miestom vnútorného kľudu, úľavou, a porozumením sebe samému, uvádza firma.
O online kampaň sa postarala nemecká agentúra Heimat a produkovala ju spoločnosť Bentele Becker Bewegtbild. Odštartovala 8. novembra a okrem Slovenska beží aj v Nemecku, Rakúsku, Česku a Švajčiarsku.