Hornbach má v reklame kreslo, na ktoré je možné si sadnúť len vtedy, keď si ho sami vyrobíte z produktov dostupných v predajni. Značka chce edíciou nábytku ukázať, že s jej sortimentom sa dá robiť viac, ako si môžu zákazníci myslieť. Ponúka tak návod, podľa ktorého ju môžu skonštruovať. Za kreatívnym konceptom kampane stojí agentúra Heimat z Berlína a za stoličkou stojí dizajnér Sigurd Larsen. Značka sľubuje do budúcnosti aj ďalšie spolupráce. 

Goodyear ukázala, že veľakrát je v spoločnosti dobré urobiť si meno. V kampani od agentúry GSD&M spolupracuje s automobilovým pretekárom Daleom Earnhardtom mladším, ktorý odkrýva svoj rodinný príbeh. Reklama však nie je len o ňom, ale upozorňuje tiež na históru značky pneumatík, ktorá vznikla v roku 1898 v americkom štáte Ohio.

Značka škótskej sódy Irn-Bru predstavila kampaň, v ktorej sa rodinné stretnutie zmení na jednu veľkú párty. Stačí sa napiť z plechovky a všetci stratia zábrany. Kampaň po jej uvedení čelila mnohých sťažnostiam zo strany verejnosti, avšak značka hovorí, že tento typ komunikácie je pre ňu typický. Kreatívu má na starosti agentúra Leith.

River Islands obsadila do svojej kampane deti z Veľkej Británie, ktoré trpia rôznymi diagnózami ako napríklad Downov syndróm alebo rôznymi poruchami zraku. Reťazec sa s ich pomocou snaží oslavovať rozmanitosť, ktorá je typická nielen pre deti, ale aj pre značku samotnú. 

Samsung pokračuje v koncepte kampane Do what you can't. Minulý rok sa hlavným hrdinom komunikácie stal pštros, ktorý vzlietol vďaka virtuálnej realite. Tentokrát sú hlavnými hrdinami ľudia, ktorí čelia mnohým životným výzvam. A opäť sa značka hrá s virtuálnou realitou. Kampaň má pod palcom agentúra Leo Burnett z Chicaga.

Návštevníci Českého domu na olympiáde sa môžu vďaka virtuálnej realite pozrieť do histórie celej republiky. Stačí, keď si sadnú na špeciálne sane a ocitnúť sa môžu napríklad v Masarykovej pracovni. Virtuálna jazda ponúka viacero udalostí, ktoré sú typické pre Česko. Za všetkým stojí agentúra CzechTourism.

Škoda Auto vo svojej kampani napodobňuje Teslu a vyslala svoj model Superb na Mars. Za kampaňou #MissionToMars stojí francúzska pobočka automobilky a skutočná výprava na Mars to samozrejme nie je, ale značka sa zahráva s verejnosťou. Názov Mars je totiž pomenovanie aj pre dedinu vo Francúzsku. 

Seriál Ad-week-end vychádza každú nedeľu na Mediálne.sk a TREND.sk. Pozrite si staršie vydania a objednajte si RSS feed.