Ako informoval web Adweek.com, spoločnosť Heineken označuje tento proces za „prezentáciu“, ale podľa viacerých zdrojov sa viac podobá uzavretej revízii medzi dvomi globálnymi mediálnymi sieťami - Starcom Worldwide, ktorá patrí pod francúzsku komunikačnú skupinu Publicis Groupe a sieť Dentsu Aegis patriacu pod japonskú skupinu Dentsu.

Zdá sa, že táto fáza prehodnocovania nezahŕňa iné značky z portfólia spoločnosti Heineken, akými sú Dos Equis, Tecate, Newcastle alebo Amstel Light. Rovnako nie je jasné, či si spoločnosť najala externého poradcu na riadenie tohto procesu.

Ako uvádzajú zdroje, amsterdamský pivovar postupoval po jednotlivých trhoch, pričom Starcom si už vybral na spoluprácu v Mexiku a Singapure. Najnovšie kolo preverovania však stavia na americkom trhu obe siete proti sebe.

„Heineken neočakáva, že skonsoliduje nákup médií do jednej agentúry. Náš operačný model umožňuje každému vybrať si najrelevantnejšieho partnera na trhu podľa trhového princípu,“ povedal riaditeľ korporátnych záležitostí v americkej pobočke po zverejnení informácií.

„A samozrejme, vždy máme možnosť vybrať si najvhodnejšieho mediálneho partnera z globálneho zoznamu.“ Hovorcovia mediálnych sietí Starcom a Dentsu odmietli situáciu komentovať. 

Posledná významná globálna revízia prebehla v spoločnosti Heineken v roku 2012, keď konsolidovala svoje mediálne plánovanie a nákupné aktivity do mediálnej siete Starcom Mediavest. Cieľom spoločnosti bolo zlepšiť účinnosť a efektívnosť svojich marketingových komunikácií na celom svete.

Heineken v tom čase spolupracoval so štrnástimi rôznymi mediálnymi agentúrami, ktoré vlastnilo šesť sietí a médiá boli riadené miestnymi tímami, ako sú Heineken USA a Heineken Asia Pacific.

Začiatkom roka 2016 sa rozhodla spoločnosť Heineken pridať agentúru Dentsu Aegis Network do svojho zoznamu globálnych mediálnych agentúr na vybraných trhoch, popri už súčasnej agentúre Starcom MediaVest, pričom spoločnosť Starcom naďalej riadila podnikanie v USA a Spojenom kráľovstve.

V apríli spoločnosť Heineken oznámila, že za prvý štvrťrok tohto roka zaznamenala celkový nárast predaja o 4,3 percenta napriek slabému výkonu v Európe a jednorazovému nárastu svojho najväčšieho trhu v Mexiku. Investori zostali nespokojní a cena akcií spoločnosti po tomto oznámení klesla.

Podľa monitoringu agentúry Kantar Media spoločnosť Heineken v roku 2017 vynaložila 173 miliónov amerických dolárov na mediálnu reklamu v Spojených štátoch, čo je mierny nárast oproti predchádzajúcemu roku, kedy investovali do médií 164 milióna dolárov. Globálna výskumná spoločnosť Comvergence odhaduje ročný marketingový rozpočet značky na celom svete na približne 450 miliónov dolárov.

Na Slovensku je od januára 2013 zodpovedná za mediálnu stratégiu, plánovanie a nákup médií Starmedia Co. ako sieťový partner mediálnej skupiny Starcom.