Globálna kampaň, ktorej cena sa vyšplhala na 100 miliónov dolárov, je prepojená s uvedením novej „bondovky“ Spectre, ktorá prichádza do kín 6. novembra tohto roku.
Hlavný hrdina nepije svoje obľúbené Martini, ale pivo. Nejde pritom o premiéru, Heineken si zaplatil svoju prezentáciu už v roku 2012 v snímke Skyfall.
Heineken v novom spote strieda zrýchlené zábery, v ktorých žena Bonda zachraňuje od viacerých nebezpečných ľudí, ktorí ho sledujú. Počas celého spotu má na tácke fľašky s pivom.
„Kritika ohľadom Bonda tu bude vždy. A prečo by sa v kampani nemohla objaviť žena? Myslíme si, že je čas predstaviť ju ako hrdinku. Keď sa pozrieme na predošlé kampane, vždy je v nich človek, ktorý zachraňuje, po boku Bonda. A po prvýkrát je ňou ženská hrdinka,“ uviedol na serveri TheGuardian.com riaditeľ pre sponzoring spoločnosti Heineken Erik Tuijt.
Heineken sa stal jediným partnerom bondovky, ktorý má dovolené robiť reklamu v hlavnej úlohe s D. Craigom.
Okrem televízie chce nápojový gigant urobiť prvé selfie z vesmíru, ktoré nazval Spyfie. Súčasťou kampane majú byť aj špeciálne obrandované fľaše, prostredníctvom ktorých budú môcť spotrebitelia odomknúť bonusový video obsah týkajúci sa filmu.
Bond pije najviac alkoholu v histórii
James Bond v podaní herca Daniela Craiga pije v každom filme najviac alkoholu zo všetkých doterajších neohrozených hlavných hrdinov bondoviek. Uviedla to štúdia, ktorú podľa agentúry AFP vypracoval britský odborný časopis The Grocery. Zamerala sa v snímkach na počet vypitých pohárikov predstavujúcich vždy približne desať gramov čistého alkoholu.
Slávneho britského špióna si zahralo päť ďalších hercov, ale žiadny z nich toľko nepil ako Brit D. Craig. Podľa magazínu vypije v každom filme vyše 20 pohárov alkoholu, teda takmer dvakrát viac ako jeho slávny predchodca Sean Connery v čase začiatku filmovej série v roku 1962.
Austrálsky herec George Lazenby vo svojom jedinom filmovom príbehu agenta 007 znížil konzumácii na deväť pohárov, jeho nástupca Brit Roger Moore ju opäť zvýšil na 11 pohárov za film. Najmenej pil James Bond v podaní britského herca Timothyho Daltona, štyri či päť pohárov.
Alkohol začal podľa britského denníka tiecť prúdom v 90. rokoch s príchodom írskeho herca Pierce Brosnana, ktorý každý film vypil najmenej 12 pohárov. Craigov agent britskej kráľovnej s právom zabíjať to dotiahol na takmer dvojnásobok.
Magazín si vysvetľuje zvýšené predstieranie konzumácie alkoholu v bondovkách silnejúcou váhou sponzorov. V novinke Spectre by mal Bond vypiť veľa vodky, pretože snímku sponzoruje značka Belvedere.
„Partnerstvo s 007 sa môže stať pre veľké značky výnosné,“ zdôraznil časopis. Konzumácia džinu sa v Británii prudko zvýšila po tom, čo D. Craig prešiel v roku 2006 vo svojom debutovom filme Casino Royale od agentovej tradičnej vodky s martini k pohárom Vesper Martini obsahujúcim džin, vodku a vermút, dodal The Grocery.
ČTK