KAMPAŇ 7-8/14

Hattrick bratislavskej zoo: Najlepšiu kampaň leta mali zvieratá

Hodnotenie: 3,31 / 5 bodov
Zadávateľ: ZOO Bratislava
Agentúra: Jandl

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

Letná kampaň Kofola

Hattrick bratislavskej zoo: Najlepšiu kampaň leta mali zvieratá

Hodnotenie: 3,13 / 5 bodov
Zadávateľ: Kofola


3. miesto

Najlepší pôvod

Hattrick bratislavskej zoo: Najlepšiu kampaň leta mali zvieratá

Hodnotenie: 2,97 / 5 bodov
Zadávateľ: RiverBank Restaurant, Kempinski Hotel
Agentúra: Jandl


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

OUTDOOR

 

Tohtoročných letných kampaní bolo opäť neúrekom. Do finále súťažného battlu za mesiace júl - august sa prebojovalo celkovo päť reklám, v ktorých nechýbala letná láska, voda, pálivé slnko, relax, či dobré jedlo. Avšak víťaz letnej sezóny ani jeden z týchto atribútov nemal. Ocenenie v ankete „Kampaň mesiaca“ vyhral s úsmevom.

Odbornú i laickú porotu totiž najviac zaujala kampaň bratislavskej zoo, ktorá plánovala počas letných mesiacov otvoriť sezónu úsmevom. Na kreatívnom koncepte sa podieľala reklamná agentúra Jandl.

Hattrick bratislavskej zoo: Najlepšiu kampaň leta mali zvieratá

Zdroj: Jandl

Nie je to prvýkrát, čo Zoo Bratislava zabodovala v ankete Kampaň mesiaca. Vyhrala aj staršou komunikáciou, keď na svojich vizuáloch urobila zo zvierat upratovaciu čatu, alebo s kampaňou nazvanou „Šťastnejší príbuzní“, v ktorej ukázala zvieratá v podobe čižiem či kožuchu.

Tretia víťazná kampaň bratislavskej Zoo bola rovnako ako predošlé práce nasadená v outdoore a v printe. Hlavná časť bežala počas augusta, pričom pozvoľné pokračovanie zoo naplánovala až do konca svojej sezóny.

Hlavnými hrdinami kampane sa stali bežní ľudia a zvieratá z bratislavskej zoo. Práve tie mali za úlohu vyčariť na tvárach jednotlivých ľudí úsmevy. Na troch vizuáloch imidžovej kampane sa usmieva mladý chlapec, ktorému naťahuje ústa kengura, o úsmev staršieho pána sa postaral lev a veselú brunetku rozosmial orangutan. Osoby kampane mali odkomunikovať hlavné posolstvo podškrtnuté claimom „Sezóna úsmevov otvorená“. Cieľom aktivít bolo, pochopiteľne, priviesť do zoo viac návštevníkov, pričom dôvodom na návštevu bola pozitívna emócia, s ktorou ľudia z parku odchádzajú. 

Kreatívna idea v agentúre Jandl, ktorá za celou kampaňou stojí, vznikla jednoducho: „Nápad sa zrodil po návšteve bratislavskej zoo. Zdá sa teda, že tento starosvetský spôsob spoznávania produktu je stále aktuálny,“ uviedol creative director z agentúry Jandl Alex Strimbeanu.

Hattrick bratislavskej zoo: Najlepšiu kampaň leta mali zvieratá

Zdroj: Jandl

Pri výbere ľudských postáv dbala agentúra najmä na zastúpenie všetkých vekových kategórií. „Zvieratá na vizuáloch sú presne tie, ktoré nájdete v Zoo Bratislava,“ uvádza account manager & PR tvorcovskej agentúry Jandl Marek Wilhalm.

Pozitívne ohlasy na kampaň zo strany verejnosti pocítila aj samotná zoologická záhrada. „Napriek tomu, že sa slnko na nás toto leto neusmievalo až tak často, ako by sme si priali, štatistika návštevnosti nám ukázala v augustových číslach nárast o 3 150 návštevníkov, čo je veľmi pozitívne. Počasie bolo mierne deprimujúce, ale ľudí zjavne nalákala do zoo naša pozitívna kampaň. Na samotnú kampaň sme zaznamenali veľmi milé reakcie a pozitívne hodnotenia,“ uzatvára vedúca oddelenia vzdelávania a marketingu Zoo Bratislava Katarína Matejovičová.

Vizitka tvorcov

Art Director Jandl Razvan Mitoiu
Jandl

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Myslím, že táto práca si skôr našla mňa, než ja ju. Pracoval som ako scénograf v televízii a moje umelecké pozadie bolo asi dostatočne dobré, aby ma zamestnali ako Art Directora. A nie. V tom čase bol môj „dream job“ zachraňovať zvieratá v Afrike s Greenpeace-om. Alebo bez neho.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Z každodenného života. Od okamihu, keď sa ráno zobudím, ma bombardujú nové informácie. Inšpirujú ma ľudia, filmy, hudba, dokonca aj každodenná rutina. Ak toto všetko spojíte dohromady ... dostanete super nápad. A niekedy dokonca najlepší.

Hattrick bratislavskej zoo: Najlepšiu kampaň leta mali zvieratá

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Bolo ich veľa, ale spomínam si na jednu noc, keď som pracoval na dvoch TV reklamách pre bratislavské ZOO, s obrovským psom a hrôzu naháňajúcou bielou mačkou. Bola to zábava a vyšli z toho aj veľmi pekné reklamy.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Že sa so zlými reklamami stretávam skôr než bežní ľudia.

Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?

Samozrejme. V tejto brandži je to vždy výhodou. Ak ste bežnému zákazníkovi príliš vzdialení, asi by ste mali s touto prácou prestať. Nevydržali by ste tu.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Nepamätám si, koľko takýchto vecí som si kúpil, no poslednou boli pravdepodobne luxusné slúchadlá Parrot Zik. Rozhodnutie, ktoré som nikdy neoľutoval.

Čo robíte, keď nepracujete?

Zbieram predmety a filmové rekvizity s tematikou Hellboya, pozerám tri filmy za noc, počúvam dobrú hudbu a v poslednej dobe sa snažím obstarávať zábavu pre svojho 4-mesačného syna. Vyzerá to, že zatiaľ ho bavím.