Groupon namieril do supermarketov

Americký otec zľavových serverov Groupon expanduje medzi obchodné reťazce, presnejšie do supermarketov. V spolupráci s dvomi bostonskými spoločnosťami – Incentive Targeting a HalloEffect, poskytujúcimi marketingové a analytické služby, hľadá spôsob, ako sa čo najhlbšie dostať do tradičných reťazcov, ktoré využívajú vernostné programy.

Testovaciu premiéru uskutočnil v springfieldskom reťazci Big Y v Massachusetts a postupne má záujem nadviazať spoluprácu s ďalšími spoločnosťami. Úplne prvou ponukou pre zákazníkov Big Y bolo balenie morských plodov na grilovanie za 24 dolárov. Reťazec tento tovar bežne predáva za 39.99 dolára.

Groupon sa podľa informácií servera Adage.com môže vďaka tomuto kroku dostať do priamej konkurencie s tradičnými kupónovými hráčmi Valassis Communications alebo News Corp.-ov SmartSource. Výsledok experimentov Grouponu môžu ovplyvniť aj reťazce s veľkými vernostnými programami ako napríklad Kroger Co, Safeway, CVS alebo Wallgreens, s ktorými by mohol tiež spolupracovať.

Veľký potenciál v partnerstve Grouponu s jednotlivými reťazcami vidí aj prezident spoločnosti HaloEffect Tom Schneider. „Americkí spotrebitelia utrácajú ročne 550 miliárd dolárov na potraviny, pričom spoločnosti dodávajúce spotrebný tovar vynaložia 35 miliárd ročne na marketing a podporu predaja.“

Podľa informácií Venturebeat.com proces pri uplatňovaní kúpenej zľavy cez Groupon je oveľa jednoduchší. V tomto prípade si zákazníci už nemusia vytlačiť jednotlivé kupóny, ale zľavy sa im načítajú rovno na ich vernostnú kartu, ktorú použijú pri platení v supermarketoch.

Vernostný program v štýle Grouponu spustil začiatkom júna aj britský reťazec Tesco. Vlastníci Clubcard môžu vymieňať svoje odmeny za poukážky. Viac na Mad.co.uk.