Skupina mediálnych agentúr Group M zverejnila upravené prognózy vývoja reklamného trhu na tento rok. Podľa nich budú globálne výdavky na reklamu rásť rýchlejšie a negatívny trend na americkom trhu bude aj naďalej slabnúť. Píše o tom AdAge.
Štúdia Group M s názvom „This Year, Next Year (Tento rok, budúci rok)“ hovorí, že globálny reklamný trh bude rásť tempom 3,5 percenta. Pritom ešte na začiatku roka agentúry očakávali rast na úrovni okolo jedného percenta. Americká reklama bude tento rok ešte stále klesať, no už oveľa miernejšie ako minulý rok. Group M predpovedá pokles o 1,3 percenta oproti sedempercentnému mínusu v roku 2009.
Motorom globálneho rastu reklamných výdavkov v roku 2010 naďalej zostanú krajiny BRIC – Brazília, Rusko, Čína a India, doplní ich Indonézia.
Optimistické predpovede vývoja reklamných trhov, respektíve agentúr sa v médiách objavujú čoraz častejšie. Tento týždeň sa sieť WPP pochválila pre MediaGuardian, že celý rok bude dosahovať kladné hodnoty zisku. V čiernych číslach sa podľa vlastných slov nachádza už od januára a v apríli a máji si pripísala dokonca päťpercentný rast.
Sieť mediálnych agentúr Zenith Optimedia zo skupiny Publicis predpovedá v aktualizovanej prognóze globálnych inzertných výdavkov na tento rok 0,4-percentný rast v Európe, hoci trh ovplyvňuje zlá ekonomická situácia v Grécku i v ďalších regiónoch. Pozitívny trend sa ešte Grécka, Španielska a ďalších slabších trhov nedotkne, ale na budúci rok sa očakáva aj ich rast.
Do skupiny Group M patria napríklad agentúryMindshare, MediaCom, Mediaedge: cia a Maxus z portfólia WPP.