Veľmi zaujímavou kampaňou tohto typu je tohtoročná reklama Seal Carlsberg od piva značky Carlsberg. Táto kampaň môže byť veľmi vhodným „školiacim materiálom,“ ako robiť autentickú zelenú reklamu.
Všimnime si dôležité veci:
· Ekologická tematika je vždy väčšia, ako sú samotné komerčné značky. Aby sa Carslberg dostal z tejto pasce, spojil sa s rešpektovanou a dôveryhodnou organizáciou – WWF.
· Carlsberg spolu s WWF vysádzajú morskú trávu, ktorá je veľmi dôležitá v celoplanetárnom ekosystéme... a reaguje na ňu aj milučký tuleník.
· Celá reklama je len a len pozitívna – na rozdiel od šokujúcej a „fear“ reklamy tu nie sú nijaké negatívne pocity.
· Nestráca sa ani pivná podstata značky: zdieľanie piva, alebo charakteristický zvuk otvorenia plechovky
· A či toto všetko robí Carlsberg najlepším pivom na svete? „Probably.“
V testovaní dopadu a efektivity reklám, ktorý robí britská spoločnosť System1, dopadla táto reklama veľmi dobre. Ľudia ju vnímajú mimoriadne pozitívne.
- Poučenie pre váš marketing, ak sa chcete pustiť do zelenej reklamy:
· Reálne niečo urobte pre planétu, len vtedy budete autentickí.
· Spojte sa s niekým rešpektovaným.
· Robte to pozitívne a nie negatívne.
· Nebojte sa prepojenia s vlastnou značkou.