Amazon za posledný rok poriadne dupol na plyn. Hodnota jeho značky sa medziročne zvýšila o 52 percent a vyskočila na 315,5 miliardy dolárov. Amazon za sebou nechal gigantov Apple i Google, ktorých hodnota stúpla len minimálne a ukončil tak ich dvanásťročnú dominanciu v rebríčku.
„Nárast hodnoty značky Amazon je v posledných rokoch stabilný, pretože sa rozvinul z online obchodu na ekosystémovú značku,“ cituje Marketing Week riaditeľa globálnej stratégie BrandZ Grahama Staplehursta. Podarilo sa mu úspešne prepojiť hodnoty a pozitíva spoločnosti ako jednoduchosť používania, rýchlosť a spoľahlivosť aj do ďalších oblastí," dodáva.
Spoločnosti už zďaleka neponúkajú len jednu službu a zákazník si pod jednou značkou nájde oveľa viac. Amazon už dávno nie je iba predajcom kníh. Aj vzhľadom na stieranie hraníc v biznise má ideálnu pozíciu na to, aby naďalej využíval nové príležitosti. Okrem e-commerce prevádzkuje aj vlastnú streamingovú platformu, je aktívny v bankovníctve či technológiách.
Americký patent na značky
Bezkonkurenčne najsilnejším trhom z pohľadu sily
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?