V prvej slovenskej Srdcovke sa nachádzajú aj pivné tanky, ktoré majú pripomínať interiér druhého najznámejšieho pivovaru v Plzni.

„Pivo v tejto prevádzke je nepasterizované a krátke vedenie k výčapu v kombinácii s chladenou rýchlou logistikou zabezpečí, že pivo chutí ako priamo v pivovare,“ hovorí sládok českého pivovaru Pavel Zítek.

Súčasťou Srdcovky je aj kuchyňa s ponukou tradičných prešporských jedál, šéfkuchárom je Vladimír Novák.

Koncept Gambrinusu si dal v hlavnom meste za cieľ sprístupniť historické priestory Reduty aj širokej verejnosti. Tie boli doteraz využívané najmä na kultúrne podujatia.

„Sami sme dohliadli na to, aby išlo o veľmi šetrnú rekonštrukciu, ktorá dá vyniknúť pôvodnej architektúre budovy. Teší ma výsledok, v ktorom sa históriu podarilo vyzdvihnúť moderným spôsobom,“ uvádza technický riaditeľ Slovenskej filharmónie Rudolf Novák.

Gambrinus prichádza s konceptom reštaurácií Srdcovka aj na Slovensko

Krst výčapu pri otváraní slovenskej Srdcovky Zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko

Sieť vlastných reštaurácií otvárajú vo veľkých mestách aj ďalšie pivné značky, bojujú tak najmä proti trendu, keď si zákazníci balené pivo kupujú domov. 

Sieť podnikov majú na Slovensku okrem Gambrinusu aj iné pivovary. Staropramen prišiel s konceptom „Naše hospoda“ do slovenských krčiem v novembri 2016, okrem toho prevádzkuje v Česku aj sieť Potrefená husa, ktorej verzia Trafená hus mala pobočku aj na Šafárikovom námestí v Bratislave, no napokon zavrela.

V Bratislave sa nachádza aj reštaurácia Kolkovna spojená s pivom Pilsner Urquell, rovnako ako Srdcovka zo skupiny Plzeňský Prazdroj. Českobudějovický Budvar má reštaurácie Budvarka, jedna z nich je aj v slovenskej Skalici. Pivo Krušovice má v Česku desiatku reštaurácií Šalanda, na slovenský trh zatiaľ neexpandovali.