Značka Figaro v priebehu uplynulých týždňov spustila virálnu kampaň, ktorej cieľom bolo podporiť novú edíciu slaných čokolád.
Spoločnosť do spotu obsadila 50 drsných motorkárov, ktorí sa spolu s nič netušiacimi ženami stali účastníkmi skrytej kamery. Viac informácií o kampani.
Komunikačný koncept zodpovedná reklamná agentúra Outbreak vyvinula ako "taktickú" kampaň, ktorá mala spotrebiteľov inšpirovať a pomôcť im pri odbúravaní strachu pred novými chuťami. Virálny spot na internete čelil viacerým negatívnym ohlasom verejnosti, ktorá reklame vyčítala neoriginalitu a veľkú podobnosť so známym videom pivnej značky Carslberg.
„Spolu s agentúrou sme si, samozrejme, boli vedomí existencie výbornej práce Carslbergu, rovnako ako aj faktu, že budeme poravdepodobne obvinení z jeho kopírovania, ale úprimne – bolo a je nám to jedno. Našou snahou bolo konzistentne previesť dej našej televíznej reklamy do podoby zábavnéo online videa,“ vysvetľuje senior brand manager Figara Radim Tuček.
„Video Carslberg ako rad ďalších vydarených značkových online videí, ako napríklad Nivea Stress Test, sme podrobili dôkladnému skúmaniu a snažili sa poučiť z ich silných a slabých momentov. Ako sa podľa prvých ohlasov zdá, podarilo sa nám to. Sme nadšení,“ dodáva R. Tuček.
Kampaň okrem virálneho videa pozostáva z televíznej podpory, ktorá predstavuje dva krátke spoty rozprávajúce príbeh o nepríjemných očakávaniach, ktoré sa zmenia na príjemné prekvapenia.
Za kreatívnym konceptom kampane stojí agentúra Outbreak. Agentúra nadviazala na riešenie českej agentúry Ogilvy.