Slovenský segment pomarančových sýtených nápojov v marci rozšírila nová značka, známa na viacerých trhoch sveta. Spoločnosť Kofola, a.s. Rajecká Lesná začala v marci distribuovať pôvodom francúzsky nealkoholický nápoj Orangina.
Vyrába ho spoločnosť Schweppes, Kofola je na Slovensku jeho výhradný distribútor. Orangina zatiaľ vstupuje iba do horeca segmentu. V hoteloch a reštauráciách sa predáva v 0,25-litrovej fľaši. Práve tá, označovaná ako „bankovitá“, je jednou z charakteristických čŕt 70-ročnej značky.
Od ostatných konkurečných produktov sa Orangina odlišuje aj obsahom dužiny. Sloganom produktu je „Shake the Orangina“ (Pretrep Oranginu). Na obale výrobca vyzdvihuje, že nápoj neobsahuje konzervačné látky, výhodou má byť „vysoký obsah ovocnej šťavy“ – pri Orangine ide o 12 percent.
- Prečítajte si tiež: Vinea spricht deutsch – Kofola chce na slovenský nápoj navyknúť Rakúšanov
Pomarančový nápoj sa v priebehu roka dostane aj do supermarketov. Ako vysvetlil brand manager Kofoly Bohuslav Gajdoš, v lete Kofola uvedie pollitrový formát Oranginy, na neskorú jeseň 1,5-litrový. V predaji sa Orangina nestretne iba so spomínanou Fantou či Mirindou, ale aj s početnými pomarančovými verziami výrobcov minerálnych vôd a no-name produktami reťazcov.
Nadlinková kampaň na uvedenie Oranginy zatiaľ nie je v pláne. „Komunikovať budeme len cez PR kanály, na mieste predaja a letných festivaloch,“ hovorí Gajdoš. Kofola mala aj vlastnú značku sýteného ovocného nápoja Sentino, ktorého výrobu Kofola už ukončila. „(Orangina) je momentálne náš jediný ovocný sýtený nápoj predávaný v gastro segmente,“ dodáva brand manager nápojového koncernu.
Kofola Oranginu už zaviedla v Česku, s uvedením na poľský trh počíta v priebehu roka. Podľa tlačovej správy sa z Oranginy ročne vyrobí 200 miliónov litrov, nápoj si za rok kúpi pol miliardy ľudí na piatich kontinentoch sveta.
- Nové na Mediálne.sk: Tesco King – Keď ho lovin’ it, nie je čo riešiť