Facebook zaplatí používateľom za sledovanie reklamy

Sociálna sieť Facebook sa rozhodla, že svojim používateľom zaplatí za sledovanie reklamy na svojom webe. Nepôjde však o reálne peniaze, ale odmenu pre tých, ktorí kliknú na inzerciu. Používatelia ich budú môcť takzvané kredity využiť na zakúpenie tovarov prostredníctvom služby Facebook Deals, ktorá funguje na princípe zľavových serverov. Informuje o tom Mashable.com.

Novú landing page pre Facebook Deals spustila sociálna sieť v marci. Služba je zatiaľ dostupná v piatich mestách – San Francisco, San Diego, Atlanta, Dallas či Austin. Viac o Facebook Deals.

Do programu sa zapoja spoločnosti CrowdStar, Digital Chocolate a Zynga, ktoré sú prevádzkovateľmi hier na sociálnej sieti. Tie budú totiž hlavným miestom, kde sa reklamy, na ktoré bude musieť používateľ kliknúť, objavia. Medzi ďalšími sa objavila spoločnosť Sharethrough, SocialVibe, Epic Media a SupersonicAds, ktoré pracujú na zobrazovaní reklamy, a TrialPay, ktorá má na starosti poskytovanie analýz.

Čiastka, ktorú dostanú používatelia za sledovanie jednej reklamy, nie je vysoká. Jeden kredit predstavuje 10 centov, čiže používateľ bude musieť odsledovať 10 reklám, aby zarobil jeden dolár. Novinkou je, že svoj zárobok bude môcť minúť v krajinách, kde je táto služba dostupná, na produkty, ktoré ponúka zľavový server Facebooku. Doteraz sa dali používať len na zakúpenie virtuálnych služieb na sieti.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Sharethrough Dan Greenberg pre Mashable.com uviedol, že nepôjde o tradičné reklamy, ale skôr o značkovú zábavu, ktorú budú používatelia sledovať s radosťou a zdieľať ju medzi priateľmi. Motiváciou k spusteniu platenej reklamy boli pre Facebook zverejnené výsledky, ktoré ukázali nízky počet kliknutí na bannery umiestnené na jeho stránkach.

Sociálna sieť vytvorila nedávno aj nový spôsob, ako intenzívnejšie cieliť prostredníctvom reklamy na používateľov. Vytvorila novú kategóriu s názvom Broad Category Targeting, ktorá zahŕňa informácie zo statusov a odkazov používateľov a poskytuje ich marketérom, ktorí vďaka informáciám môžu presne zasiahnuť vhodný segment.

Facebook zaplatí používateľom za sledovanie reklamy

Zdroj: Mashable.com