Facebook vo svojom biznisovom blogu vysvetľuje, že sa snaží ochrániť ľudí pred diskriminačnou reklamou na svojej platforme.
Z tohto dôvodu vyradil spomínané stovky pojmov. Hoci tvrdí, že dosiaľ boli prítomné na legitímne cielenie reklamy na produkty či služby, dajú sa aj zneužiť a dôležitejšie je minimalizovať toto riziko.
Facebook tak zadávateľom vezme možnosť cieliť na konkrétne náboženské či občianske skupiny respektíve ich vylučovať z kampaní.
Zoznam výrazov, ktoré sieť odstránila, neboli zverejnené. Rovnako nie je známy ani celkový objem ad targetingových výrazov na sieti. Podľa portálu AdAge sú medzi stopnutými výrazy ako „islamská kultúra“, „budhizmus“ či „pesach“, teda označene najväčšieho židovského sviatku.
Facebook sa s diskrimináciou v reklamách na svojej platforme vyrovnáva dlhšie. V minulosti čelil kritike za to, že inzeráty na bývanie či zamestnanie sa dajú zverejniť tak, aby vyčlenili konkrétne minority. V cielení sa objavili aj skupiny typu „Tí, čo nenávidia Židov“, keďže medzi výrazy pribúdajú aj návrhy používateľov.
AdAge pripomína, že voči praktikám Facebooku sa len pred pár dňami ohradila aj americká vládna agentúra pre bývanie a urbanistický rozvoj, ktorej sa nepáči, že bývanie možno ponúkať cez Facebook v rozpore s platnými pravidlami, teda nájomníkov či kupcov filtrovať podľa pohlavia, náboženstva, rodinného stavu a národnosti.
Facebook medzičasom pracuje so svojimi antidiskriminačnými pravidlami, ktoré chce aj naďalej zlepšovať. Od zadávateľov v USA bude cez Ads Manager vyžadovať súhlas s pravidlami, aby mohli pokračovať v inzerovaní.
S dokumentom sa budú musieť stotožniť postupne aj zadávatelia v ďalších reklamných platformách Facebooku a ostatných krajinách. Ďalšie zmeny v cielení reklám navyše sociálna sieť avizuje v nasledujúcich mesiacoch.