Používatelia vo vybraných amerických mestách majú od stredy na výber - internetové zľavové kupóny môžu nakupovať cez niektorý z etablovaných zľavových webov, alebo cez vynovenú službu od Facebooku. Najväčšia sociálna sieť spustila pre svoje Deals novú landing page, cez ktorú chce výraznejšie oslovovať masy. Upozornil na to blog TechCrunch.
Nové Deals sú zatiaľ dostupné v piatich mestách. Medzi vybranými sú napríklad San Francisco, San Diego alebo Austin. Ďalšie mestá, v ktorých bude možné hľadať zlacnené ponuky, by mali pribudnúť čoskoro. Okrem malého počtu miest má zatiaľ služba aj obmedzené množstvo predajných partnerov.
Novou stránkou sa Facebook pokúša výraznejšie preniknúť do segmentu hromadného nakupovania. Hoci zľavy ponúkal už od novembra 2010, doteraz boli dostupné iba v rámci služby Facebook Places - používateľ mohol získať akciu, pokiaľ sa prihlásil z predajne niektorého z obchodných partnerov. Po novom chce Facebook dať výhodnému nakupovaniu samostatnejší charakter a viesť surferov k tomu, aby ponuky zdieľali so svojimi priateľmi.
Na aktivitu Facebooku okamžite zareagoval jeho potenciálne najväčší konkurent Groupon. Ten podľa Mashable siahol po službách spoločnosti AdParlor, ktorá mu má pomôcť v jedinom ohľade - manažovať mu masívnu reklamnú kampaň práve na Facebooku.
Groupon nechce prenechať používateľov so záujmom o zľavy sociálnej sieti, denne im preto plánuje posúvať priamo na Facebooku svoje vlastné ponuky. Zobraziť plánuje celkovo “desiatky tisíc” rôznych reklamných variácií, ktoré budú odkazovať ako na konkrétne ponuky, tak aj na všeobecné smerovanie nových používateľov na prihlásenie na Groupon, uvádza TechCrunch.
Facebook predstavil zľavový program koncom minulého roka, od tohto roka ho sprístupnil aj pre vybrané európske krajiny a snaží sa s ním rýchlo expandovať. Viac informácií o zľavách na Facebooku.
Groupon sa na druhej strane pokúša obsadiť všetky dostupné trhy. Postupne skupuje menešie služby mimo USA alebo si na nových trhoch otvára vlastné lokalizácie. Naposledy si otvoril pobočky aj v Česku a na Slovensku, o konkrétnych plánoch zatiaľ nechce hovoriť. Viac informácií o Groupone na Slovensku.