Tradičný slovenský nealkoholický nápoj Vinea sa chystá na expanziu do Českej republiky. Koncern Kofola, ktorý značku kúpil od pezinskej spoločnosti Vitis v roku 2008, už spustil distribúciu hroznového nápoja. Konzumenti v Česku si Vineu budú môcť kúpiť v maloobchode od marca. Informuje o tom server MaM.cz.

Vinea sa v Česku bude najprv predávať v pollitrovej PET fľaši. Produkt má osloviť predovšetkým mladé ženy vo veku od 20 do 35 rokov. V Česku produkt nebude štartovať so staršou slovenskou kampaňou „Kto povedal, že...“ ale s konceptom „Znamení krásy“. O reklamnú komunikáciu Viney sa bude aj na českom trhu starať slovenská agentúra Wiktor Leo Burnett. Tá má Vineu vo svojom portfóliu od minulého roka. 

Kampaň má štartovať podľa MaM.cz v marci v tlači a na vonkajších médiách. Kampaň bude pravdepodobne prebiehať aj na Slovensku. Kofola začiatkom roka na Úrade priemyselného vlastníctva SR požiadala o registráciu spojenia "Vinea Znamenie krásy".

Expanzia Viney do Česka je na spadnutie

Zdroj: 1st Class

PR agentúra zastupujúca značku Vinea 1st Class Agency tento štvrtok plánuje predstaviť zatiaľ nešpecifikovanú limitovanú edíciu nápoja. Podľa vizuálu propagačných materiálov bude produkt tiež zameraný najmä na ženskú cieľovku.

Kým Vinea je na Slovensku najpredávanejší produkt v kategórii ovocných sýtených nápojov, v Česku takú tradíciu nemá. Kofola tam už vlastní inú hroznovú malinovku – Top Topic. Kofola v čase kúpy slovenskej značky avizovala, že Top Topic plánuje zachovať.