Tradičný slovenský nealkoholický nápoj Vinea sa chystá na expanziu do Českej republiky. Koncern Kofola, ktorý značku kúpil od pezinskej spoločnosti Vitis v roku 2008, už spustil distribúciu hroznového nápoja. Konzumenti v Česku si Vineu budú môcť kúpiť v maloobchode od marca. Informuje o tom server MaM.cz.
Vinea sa v Česku bude najprv predávať v pollitrovej PET fľaši. Produkt má osloviť predovšetkým mladé ženy vo veku od 20 do 35 rokov. V Česku produkt nebude štartovať so staršou slovenskou kampaňou „Kto povedal, že...“ ale s konceptom „Znamení krásy“. O reklamnú komunikáciu Viney sa bude aj na českom trhu starať slovenská agentúra Wiktor Leo Burnett. Tá má Vineu vo svojom portfóliu od minulého roka.
Kampaň má štartovať podľa MaM.cz v marci v tlači a na vonkajších médiách. Kampaň bude pravdepodobne prebiehať aj na Slovensku. Kofola začiatkom roka na Úrade priemyselného vlastníctva SR požiadala o registráciu spojenia "Vinea Znamenie krásy".
Kým Vinea je na Slovensku najpredávanejší produkt v kategórii ovocných sýtených nápojov, v Česku takú tradíciu nemá. Kofola tam už vlastní inú hroznovú malinovku – Top Topic. Kofola v čase kúpy slovenskej značky avizovala, že Top Topic plánuje zachovať.