Reklamné agentúry, ktoré neveria svojmu Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), vstúpili do Rady pre reklamu (RPR). Creo/Young & Rubicam, Mayer/McCan – Ericson, Creative Department, DraftFCB a Publicis - celá jedna tretina z bývalých členov KRASu - pôsobia pod novým dáždnikom. Informovala o tom SITA.
Prezidentka rady Eva Babitzová vstup nových členov privítala. "Neprináleží mi nijako hodnotiť interné rozpory v našej členskej asociácii KRAS, ale veľmi ma teší skutočnosť, že piati členovia, ktorí z tejto asociácie vystúpili, sa rozhodli naďalej participovať na celom mechanizme etiky v reklame tým, že vstupujú do RPR," konštatovala.
Aj sám KRAS je jedným z členov Rady pre reklamu. Babitzová zdôraznila, že to tak bude aj naďalej. "KRAS zostáva rešpektovaným členom RPR."
• Bojovníci proti kríze v pozadí kauzy: Najskôr ďakovali, teraz chcú aj vychovávať
Pätica agentúr vystúpila z KRASu v auguste. Stalo sa tak bezprostredne po tom, čo Rada pre reklamu označila za neetickú kampaň KRASu Bojovníci proti kríze. Problémom bolo využitie detí. Viac o rozhodnutí.
Agentúry následne vyrukovali s ďalšími obvineniami o obsahu kampane a jej zameraní na podporu spotreby. Tiež sa im nepozdávalo, že bola realizovaná údajne na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRASe. Klub to odmietol s tým, že o príprave kampane boli všetci členovia informovaní. Viac o kauze. Stanovisko KRAS.